loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
حمید بازدید : 484 دوشنبه 18 اسفند 1393 نظرات (3)

 

فن‌خال: تقابل با آرسنال دست‌کمی از بازی فینال ندارد

 

 

سرمربی شیاطین سرخ در آستانه دیدار حساس شاگردانش برابر آرسنال در جام حذفی انگلیس گفت که تقابل دو تیم همانند بازی فینال است...

 

لوئیز فن‌خال که از ساعت ۲۳:۱۵ امشب تیمش در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی انگلیس در ورزشگاه اولدترافورد پذیرای آرسنال است، با حضور در کنفرانس خبری گفت: اگر موفق به شکست آرسنال شویم ضربه بزرگی به آنها خواهیم زد و اگر ما مقابل توپچی‌ها شکست بخوریم ضربه بزرگی به ما وارد خواهد آمد.

منچستریونایتد ۵۳ امتیازی در حال حاضر پس از آرسنال ۵۴ امتیازی در مکان چهارم جدول ره‌بندی لیگ برتر جای دارد و امیدوار است بتواند با لوئیز فن‌خال به ۱۱ سال ناکامی‌اش در جام حذفی خاتمه دهد.

وی افزود: بازی با آرسنال در جام حذفی خیلی مهم است و می‌تواند روی رقابت این دو تیم در لیگ برتر هم تأثیرگذار باشد. هر بازی که می‌کنید روی بازی بعدی تأثیر می‌گذارد. هر تیمی که این مسابقه را با برد پشت‌سر بگذارد برای دیدارهای بعدی روحیه بهتری دارد. آرسنال و منچستریونایتد به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم لیگ برتر هستند برای همین این دیدار در جام حذفی دست‌کمی از بازی فینال ندارد.

سرمربی هلندی شیاطین سرخ تأکید کرد: هدف من در طول این فصل همواره قرار گرفتن منچستریونایتد در بین چهار تیم بالای جدول بوده و هنوز هم این هدف اصلی‌ام است. اگر قرار باشد اولویتی داشته باشم، اولویتم قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر لیگ است.

فن‌خال در پایان با تمجید از سرمربی فرانسوی توپچی‌های لندن که به مدت ۱۸ سال است که هدایت این تیم را بر عهده دارد، عنوان کرد: به نظرم ونگر در آرسنال دست به کارهای فوق‌العاده‌ای زده است. تعداد مربیانی که مدت طولانی در یک باشگاه بوده‌اند، خیلی زیاد نبوده و این نشان می‌دهد که ونگر برای آرسنال چه معنایی دارد.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

امشب جنگ فيلسوف و پروفسور در منچستر/ همه نگاهها به بازی منچستر یونایتد و آرسنال

 

 

وقتي قرار باشد منچستريونايتد و آرسنال در يک چهارم نهايي جام حذفي به مصاف هم بروند، حساسيت آن چيزي از فينال کم ندارد...

 

ساعت ۲۳ و ۱۵ دقيقه امشب دو غول فوتبال انگليس در حالي رودرروي يکديگر قرار مي گيرند که جنگ اصلي نه در چمن سبز اولدترافورد که روي نيمکت مربيان ورزشگاه است؛ جايي که لوئيس فن خال و آرسن ونگر به عنوان مربياني که روي هم در پنج ليگ معتبر اروپايي، فرانسه، هلند، انگليس، اسپانيا و آلمان، قهرمان ليگ و جام حذفي شدند، نشسته اند.

 

اين دو مربي روي هم در ۲۳۰۰ ديدار روي نيمکت تيم هاي مختلف نشسته اند و ۱۳۰۰ پيروزي داشته اند. هرچند بيشتر سال هاي مربيگري فن خال و ونگر مشترک بوده، اما کمتر مقابل هم قرار گرفته اند. ديدار امشب، چهارمين رويارويي آنها در همه اين سال هاست. آنها در ديدار بارسلونا- آرسنال در ليگ قهرمانان سال ۱۹۹۹ در نيوکمپ به تساوي يک بر يک رسيدند، اما ديدار برگشت را در ويمبلي بارساي فن خال ۴ بر ۲ برد. دومين پيروزي فن خال مقابل ونگر هم در همين فصل ليگ برتر رقم خورد؛ وقتي منچستريونايتد موفق شد در ورزشگاه امارات ۲ بر يک آرسنال را شکست بدهد.

 

آنها در دهه ۱۹۹۰ مرداني پيشرو بودند؛ مربياني که آينده را مي ديدند، با توانايي پرورش استعدادهاي جوان و قابليت بسط نظرات و ايدئولوژي هايشان. ونگر ستاره هاي فرانسوي زيادي را به آرسنال برد و فن خال، در بارسا يک تيم هلندي تشکيل داد.

 

اگر در آن سال ها، ونگر و فن خال شباهت هاي غيرقابل انکاري داشتند، در يک دهه و نيم گذشته، تفاوت هايشان بيشتر شد. فن خال پس از شش سال حضور در آژاکس، ديگر در هيچ باشگاهي بيش از چهار فصل نماند؛ در حالي که ونگر ۱۸ ماه ديگر مي تواند بيستمين سال حضورش در آرسنال را جشن بگيرد. مربي هلندي راديکال تر و البته ستيزه جوتر است. شاگردان سابق ونگر هميشه با علاقه از او ياد مي کنند؛ در حالي که فن خال دشمنان بيشتري دارد. شايد روش هاي فن خال براي دوران کوتاه تر، مفيدتر باشد، اما ونگر به درد طرح هاي بلندمدت مي خورد. البته ونگر بعد از ۲۰۰۴ که با آرسنال شکست ناپذير قهرمان ليگ برتر شد، هيچ گاه نتوانست به دستاوردهايي که فن خال در ۲۰۱۰ با بايرن رسيد، دست پيدا کند. او در آن سال علاوه بر قهرماني در بوندس ليگا و جام حذفي، بايرن را تا فينال ليگ قهرمانان نيز پيش برد.

 

در اين بين در يک بازه زماني ستاره بخت فن خال هم بسرعت رو به افول گذاشت. تيم او سال ۲۰۰۸ در ليگ هلند يازدهم شد؛ در حالي که تيم ونگر هيچ وقت از جمع چهار تيم اول ليگ برتر خارج نشد. او بهتر از هر مربي مي داند که چطور در بدترين شرايط، طوري نتيجه بگيرد که کمترين آسيب به تيم وارد شود؛ هرچند شايد خيلي از طرفداران آرسنال از نتايج او در اين سال ها راضي باشند.

 

البته ونگر اين فصل کمي بيشتر از گذشته انعطاف پذير شده است. تيم او با سيستم هاي ۱-۳-۲-۴، ۱-۴-۱-۴ و ۱-۱-۴-۴ بازي کرده و حتي آماده است تا پر مرتساکر، کاپيتان تيمش را روي نيمکت بنشاند؛ با وجود اين باز هم راه خودش را مي رود. فن خال افکاري انقلابي تر دارد. استفاده از دفاع سه نفره، خط مياني الماسي شکل، استفاده از دي ماريا به عنوان مهاجم، به کار گرفتن وين روني در خط مياني و اشلي يانگ به عنوان مدافع چپ، او را به يک متفکر غيرمتعارف تبديل کرده و کمتر به آنچه خودش ادعا کرده، يعني يک فيلسوف شبيه است.

 

از ديگر ويژگي هاي مشترک ونگر و فن خال، علاقه آنها به حفظ مالکيت توپ با پاسکاري و ارائه فوتبال هجومي است؛ البته مربي هلندي نشان داده که نتيجه گراتر است و فوتبال مستقيم بيشتر در برنامه اش جا دارد. در مقابل ونگر تئوري هاي منسجم تري در ذهن دارد و ثبات نتيجه گيري تيم هايش اين را نشان مي دهد.

 

با همه اين شباهت ها و تفاوت ها، ونگر و فن خال دو نبرد بزرگ در پيش دارند؛ يکي امشب براي رسيدن به نيمه نهايي ومبلي و ديگر براي کسب سهميه ليگ قهرمانان. موفقيت در هر يک از اين دو ديدار، مسير اين دو را از هم جدا مي کند زيرا يکي در مسير کسب موفقيت قرار مي گيرد و ديگري بايد براي روبه رو شدن با انتقادها، آماده شود.

 

فعلاکه آمار مي گويد آرسنال در هر شش بازي قبلي خود در اولدترافورد نتيجه را به منچستر واگذار کرده است. بايد ديد امشب چه نتيجه اي در تقابل اين دو تيم رقم خواهد خورد؟

 

منبع: 90tv

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط moein در تاریخ 1393/12/18 و 20:23 دقیقه ارسال شده است

خیلی هیجان انگیزه به امید پیروزی مرسی حمید جان شکلک
پاسخ : بله واقعآ... ایشالا یه برد خوب بگیریم،این بازی خیلی هوس کرده بودم رابین گل بزنه،که اونم مصدوم شد از شانس بد ما...شکلک
خواهش میشه داداش معین...شکلک

این نظر توسط Amir007 در تاریخ 1393/12/18 و 19:24 دقیقه ارسال شده است

اینا رو هم دیگه 1300 برد کسب کردن فرگوسن یه نفره 1500 تا برد داشت شکلک
بابا ما ترکیبی که 7 نفر از 11 نفرش دفاع باشه این آرسنال رو زدیم حتی با دیوید مویس هم بردیمشون ! حتی اول فصلی که با 6 تا بازیکن جدید تیم خیلی خیلی نا هماهنگ تری نسبت به الان داشتیم اینا رو بردیم هیچجوره باخت واسه من قابل قبول و حتی قابل تصور نیست !!!! :|
پاسخ : آمار بازیهای رو در رو مخصوصآ این اواخر،به نفعمونه... شکلک و با توجه به بازی خانگی،باید ازین فرصت استفاده کنیم.
ایشالا بتونیم قاطعانه پیروزشیم،به بازی تکراری نکشه که اصن حسش نیست...شکلکشکلک

این نظر توسط xaniar در تاریخ 1393/12/18 و 19:02 دقیقه ارسال شده است

اگه فنخال نمیومد یونایتد من بدون هیچ شکی میگفتم ونگر بهتره اما فن خال با یونایتد میتونه به مربیه بهتری نسبت به ونگر تبدیل بشه البته لازمش اینه که فن خال دست کم 5 سال تو منچستر بمونه و یه تیم مقتدر درست کنه.
تو بازیای رو در رو فن خال بهتر بوده اما دلیلی بر بهتر بودن خودش نسبت به ونگر نیستش.
فلسفشون تقریبا یکیه اما این فصل که تیم ونگر چشم نوازتر بازی کرده. بهترین دوره ی فن خال که برمیگرده به آژاکس و قهرمانیه بدون باختش با آژاکس تو لیگ هلند و لیگ قهرمانان. ونگر هم که بهترین سالش 2004 بوده اون قهرمانیه بدون شکستش. تو نتیجه گیری و کسب جام بنظرم فن خال یکم بهتر بوده اما همونطور که گفتید ونگر ثباتش بهتر بوده، در کل هیچکدوم از این دو مربی کامل نیستن. اگه جفتشونو مخلوط کنیم شاید بشن انگشت کوچیکه فرگوسنشکلک
پاسخ : فکر میکنم دو مربی تو یه رده باشن،ینی به هم باج نمیدن... شکلک اما اگر بخوایم از لحاظ تیمی حساب کنیم،قطعآ مهره های فنخال سرترن از مهره های ونگر...
ازین به بعد ماجرا،بستگی به سیستم و طرز استفاده از بازیکنا داره.
فرگی بحثش سوای از هر سرمربی دیگه ای بود...شکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 377
  • آی پی دیروز : 365
  • بازدید امروز : 839
  • باردید دیروز : 1,457
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4,443
  • بازدید ماه : 16,064
  • بازدید سال : 187,258
  • بازدید کلی : 3,812,423
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30