loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
شهاب بازدید : 642 چهارشنبه 05 شهریور 1393 نظرات (9)

offthepost - بررسی تاکتیکی: ام کی دونز 4-0 منچستر یونایتد

 

تاکتیکهای MK Dons

 

در حالت عادی سرمربیهای با افکار هجومی تیمهای لیگ های پایینتر، در تقابل با تیمهای بزرگی چون منچستر یونایتد، افکارشان را کمی تعدیل می کنند. ولی سرمربی MK Dons، کارل رابینسون Karl Robinson تصمیم گرفت که از این رویه پیروی نکند. او فلسفۀ خودش مبنی بر بازی در نیمۀ رقیب و پرس در دفاع حریف را حفظ کرد.

 

دونز وقتی که توپ دستشان نبود، با چینش 4-5-1 دفاع می کردند در حالیکه خط دفاعیشان جلوتر از حالت عادی قرار داشت و وینگرها مدافعی منچستر یونایتد را برای خراب کردن بازیسازی این تیم از عقب زمین پرس می کردند.

 

ویل گریگ تنها مهاجم این تیم در ترکیب اولیه بود و دین بودیچ و سمیر کروترز مدافعین مرکزی منچستر یونایتد را از جناحین پرس می کردند. در هافبک مرکزی ،بن ریوس Reeves در رأس یک هافبک مثلثی کار را آغاز کرد، در حالی که درن پاتر و دله آلی دو قاعدۀ این مثلث درجلوی مدافعین تیم خودی بودند.

 

در هنگام تملک توپ، نجیب زاده ها (یا دون لقب MK Dons) می بایست که از عقب زمین بازی سازی می کردند در حالی که آلی گاهی از هر دو مدافع مرکزی توپ می گرفت تا حرکت را پایه ریزی کند. مدافعین کناری دین لوینگتون و جرج بالدوک نیز وظیفه شان در هنگام حمله نفوذ به نیمۀ یونایتد و پیوستن به وینگرهای جلوی خود بود.

 

از آنجایی که MK Dons از مرکز زمین حمله نمی کرد، ایجاد موقعیتهای دو به یک توسط مدافعین کناری و وینگرهایشان برابر سیستم وینگ بک منچستر یونایتد در جناحین زمین نقشی حیاتی ایفا کرد.

تاکتیکهای منچستر یونایتد

 

این فرصتی عالی بود برای لویی ون هال تا ببیند که در ترکیب تیمش چه ابزاری در چنتۀ خود دارد. نقشۀ کلی بازی با همان چینش 3-4-1-2 مشابه برای سرمربی هلندی با دو وینگ بک حفظ شد. وظیفۀ تیمش دفاع از دایرۀ مرکزی میدان و همچنین در هنگام تملک توپ بازیسازی از عقب زمین بود.

 

وقتی که شیاطین سرخ تملک توپ را در اختیار داشتند، مارنیک ورمایل و مایکل کین وظیفه داشتند که همانند مدافعین کناری به جناحین زمین بروند و جانی اونز تنها در مرکز دفاع باقی می ماند. اندرسون توپ را از مدافعین دریافت می کرد در حالی که دیگر مدافع مرکزی، نیک پاول نیز برای پشتیبانی حمله ها جلوتر نفوذ می کرد.

 

وینگ بکهای تیم سعدی جانکو و ریس جیمز می بایست در جناحین زمین به بازی عرض می دادند و شینجی کاگاوا وظیفۀ ایجاد ارتباط بین هافبکهای مرکزی و مهاجمین را بر عهده داشت.

 

وقتی که تملک توپ دست حریف بود، کاگاوا باید به همراه خاویر هرناندز و دنی ولبک در حمله پرس توپ را در دایره مرکزی زمین اعمال می کردند. وینگ بکهای تیم، جانکو و جیمز باید به تعقیب مدافعین کناری تیم MK Dons به عقب می آمدند، در حالی که ورمایل و کین نیز به اونز نزدیک تر می شدند تا خط دفاعی فشرده را تشکیل دهند.

 

در خط هافبک نیز وظیفۀ پاول این بود که در کنار اندرسون، از خط دفاعی تیم در برابر هافکبهای حریف که قصد فرار از میانۀ میدان را داشتند محافظت کنند.

 

تغییرات کلیدی در تاکتیکها

 

نجیب زاده ها در کار با توپ بهتر عملکردند و از اشتباهات یونایتد برای پیشی گرفتن در نتیجه و سپس افزودن فاصلۀ امتیاز استفاده کردند.

 

ون هال در طی بازی سیستم چینش 3-4-1-2 خود را حفظ کرد ولی تغییراتی هجومی را در تیم خودش صورت داد. با افزودن یک مهاجم سوم در قالب جیمز ویلسون تلاش کرد که بازی را برگرداند در حالی که آندراس پریرا نیز به خط هافبک اضافه شد ولی این تغییرات موجب باز شدن شکاف و روزنه در خطوط بی تجربۀ دفاع سه نفره و هافبک یونایتد شد.

 

هنگامی که نجیب زاده ها 2-0 جلو بودند، رابینسون می بایست از برتری تیمش حفاظت می کرد لذا خط دفاع تیم را با چینش 4-4-1-1 عقب کشید و به جناحین زمین چاشنی سرعت را اضافه کرد.

 

دنی گرین و دنیل پاول در جناحین زمین به بازی آمدند تا به ترتیب سرعت را به جناح راست و چپ زمین اضافه کنند. در حالیکه آفوبه نیز در خط حمله به عنوان تک مهاجم قدرت را چاشنی بازی Dons کرد.

 

همچنین وظیفۀ گرین و پاول این بود که در کنار هافبکهای میانی، دومین خط دفاعی تیم را در جلوی خط دفاعی دونز در یک سوم دفاعی خود تشکیل دهند. آنها از فضا سازی و خلق موقعیت تیم ون هال جلوگیری کردند، در حالی که در ضد حمله نیز زهردار ظاهر شدند.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حسام الدین در تاریخ 1393/06/06 و 14:50 دقیقه ارسال شده است

ممنون شهاب جان شکلک
آخه تو فانتزی لیگ روخو قرمز بود و کمی نگران شدم
پاسخ : خواهش می کنم حسام جان نه نگرانش نباش شکلک

این نظر توسط حسام الدین در تاریخ 1393/06/06 و 13:39 دقیقه ارسال شده است

سلام
آقا روخو مصدوم شده ؟؟؟؟؟
پاسخ : سلام حسام جان آخرین خبری که من خوندم این بود که مجوز کار هنوز نگرفته...

این نظر توسط saeed275 در تاریخ 1393/06/06 و 2:02 دقیقه ارسال شده است

نه ترکیب مورد نظرم رو نوشتم شکلک
من میخوام برم رئال شکلک

این نظر توسط omidgh در تاریخ 1393/06/06 و 1:37 دقیقه ارسال شده است

سعید سوال پرسیده بودی تو توییتر ؟ شکلک

این نظر توسط بابک در تاریخ 1393/06/05 و 22:07 دقیقه ارسال شده است

تشکر لازم نیست بابا! کاری بود که بچه ها میتونستن تو عالم رفاقت انجام بدن دیگه! شکلک

این نظر توسط saeed275 در تاریخ 1393/06/05 و 21:06 دقیقه ارسال شده است

ممنون
فکر کنم بعد از این بازی، تیمایی که تو لیگ برتر جلومون دفاعی بازی می کردن هم دیگه دفاعی بازی نکنن و هر بازی سه چهارتا گل بخوریم شکلک کلا چیز عجیبی نبود این باخت. و هیچ ربطی هم به تیم اصلی نداره اما این که این سیستم 352 تو انگلیس موفق نبوده تا الان خیلی چیز روشنیه. حالا با این بازیکنا شاید موفق شدیم.
-
بابک شکلک
بنام خدا، من از دوستانم، مربیان عزیز، رئیس فدراسیون و تمام کسانی که در مسیر کسب این افتخار به بنده یاری رساندند تشکر می نمایم شکلک
پاسخ : من یه چیزی که بهش مشکوکم اینه که شاید این هلندیها خیلی بیش از حد به آمار و تحلیل و آنالیز وابسته هستن... تیمهای بزرگ رو فان خال راحت می بره ولی جلو تیمهای کوچیک که شاید اطلاعاتی ازشون نداره به زانو دراومده!

این نظر توسط بابک در تاریخ 1393/06/05 و 19:48 دقیقه ارسال شده است

این رو هم توی United Today پیدا کردم شکلک :
------------
via Saeed @saeed_275

johnstone, keane, thorpe, evans, rafael, zaha, powell, fletcher, adnan, welbeck, wilson #UnitedToday
--------------
سعید معروف شد شکلک

این نظر توسط بابک در تاریخ 1393/06/05 و 19:44 دقیقه ارسال شده است

آقا گندش در اومد! شکلک
یکی از بازیکن ها که اسمش فاش نشده گفته که فن خال توی متقاعد کردن بازیکن ها مشکل داره و بازیکن ها هم از تکتیک تمرین دادنش راضی نیستن!
کلوزه هم یه مصاحبه کرده گفته فن خال خیلی سخت از کار بازیکن هاش راضی میشه.
من دوست دارم یکیش رو ترجمه کنم ولی الان ترجمه کنم همه میان میپرن بهم میگن تو طرفدار مویسی! شکلک

این نظر توسط بابک در تاریخ 1393/06/05 و 19:42 دقیقه ارسال شده است

انصافا ام کی دانز خیلی بیشتر از یه تیم لیگ دسته یکی بود. هم برای بازی برنامه داشتن هم شجاع بودن. اینجور تیم ها تو لیگ برتر هم کم پیدا میشن.
به هر حال دم مربی خوشتیپشون گرم! شکلک
پاسخ : زیر مربی خوشتیپشون هم نرم شکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 175
  • آی پی دیروز : 564
  • بازدید امروز : 638
  • باردید دیروز : 2,467
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 638
  • بازدید ماه : 42,113
  • بازدید سال : 213,307
  • بازدید کلی : 3,838,472
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30