loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
مدیریت بازدید : 885 شنبه 11 آذر 1391 نظرات (1)

 

 

 

پاسخ رایان گیگز به سؤالات هوادارن

 

به مناسبت سی و نهمین سالگرد تولد اسطوره در سایت رسمی لیگ برتر منتشر شد

 

- از قهرمانی در کدام جام بیشتر به خود می بالید؟

گیگز: فکر می کنم افتخار آمیز ترین جام من، اولین قهرمانی من در لیگ است (فصل 92-93). من که از کودکی یک هوادار یونایتد بودم و مدتها بود باشگاه این جام را نبرده بود، فصل قبلش که نزدیک بود قهرمان بشیم ولی با اختلاف کم به لیدز باختیم واقعا ناراحت کننده بود، به همین دلل وقتی که نهایتا فصل 92-93 قهرمان شدیم هیجان و آسودگی و فشار ناشی از جام نگرفتن کمی فروکش کرد. شاید آن جام مبنا و پایۀ جامهای متعدد بعدی بود به همین دلیل من اون جام رو جام مورد علاقه خودم انتخاب می کنم.


- کدام سه بازیکن از بازیکنان لیگ برتر رو تو در خط هافبک کنار خودت انتخاب می کنی؟

گیگز: دو هافبک قطعا اسکولزی و کینی (روی کین) هستند، در سالی که ما سه گانه بردیم. نفر سوم هم بین بکز و کریستیانو رقابت نزدیکه ولی با توجه به کارهایی که کریستیانو در دو سه سال قبل صورت داده، اون رو انتخاب می کنم. از نظر من در کنار مسی رونالدو بهترین بازیکن جهانه. پس با کمال میل در چنین خط هافبکی با حضور اسکولزی، کینی و رونالدو حاضر خواهم شد اگر بهم بازی برسه!


- اگر بتونی به یکی از فصول گذشتۀ بازی خودت برگردی، به کدوم بر میگردی و چرا؟

گیگز: فصلی که سه گانه بردیم. یک فصل مهیج و پر پیچ و خم بود و ما ظرف ده روز سه فینال رو تجربه کردیم. اول لیگ رو بردیم، بعدش اف ای کاپ و نهایتا بردن لیگ  قهرمانان به اون شیوۀ خاص. اون ده روز دقیقا مثل سوار شدن به یک رولر کوستر (وسیله شهر بازی – کنایه از هیجان) بود و لذتی را داشت که شاید تا مدتها در زندگی نصیبتان نشود.


- از بازی کردن برابر کدوم تیم بیشتر استقبال می کنی؟

گیگز: به عنوان یک بازیکن شما دوست دارید که فقط رقابت کنید، پس هر کدوم از تیمهای بالای جدول بود فرقی نمی کنه. من شاید لیورپول رو انتخاب کنم، چون همیشه ساختاری عالی پشت این بازی نهفته ست. هیچ وقت مهم نبوده که جایگاه دو تیم تو جدول چطور بوده، همیشه کل کل و رقابت و سرعت بالا تو بازی دو تیم وجود داشته، چه در اولدترافورد و چه در انفیلد.


- از نظر خودت بهترین بازیت در لیگ برتر کدوم بازی بوده؟

گیگز: این خیلی سؤال سختیه! من برد 4-3 برابر تیم سیتی در سال 2009 رو انتخاب می کنم. من یکی دو گل ساختم – و بازی نهایتا طوری پیش رفت که من اون گل دقیقه آخر رو برای مایکل (اوون) مهیا کردم تا گل پیروزی بخش رو بزنه – اون بازی عالی بود.


- بازی کردن در کنار بازیکنایی که بعضیهاشون وقتی تو بازی رو شروع کردی حتی نمی تونستن راه برن چه حسی داره؟

گیگز: با خنده – من با این حقیقت مدتهاست کنار اومدم که کنار کسایی بازی کنم که وقتی من اولین بازیم رو انجام دادم هنوز به دنیا نیومده بودند!  پس همین طوره من راحت با این قضیه کنار اومدم. باید این مسئله رو هم به بخشی از زندگی جدیدم مبدل کنم.


- از بین گلهایی که متعلق به خودت نیست، کدوم رو بیشتر از همه دوست داری؟

گیگز: گل قیچی برگردون وین یا شاید گلی که بکام از پشت خط نیمۀ زمین (برابر تیم ویمبلدون در آگوست 1996) به ثمر رسوند.

(از گیگز پرسیده شد که آیا تلاش کرده هیچ کدوم از اون گلها رو بزنه؟) اون صحنه خیلی شبیه گل بکام نبود ولی در بازی برابر چارلتون (در سال 2000) من تونستم تیر دروازه رو (از فاصله دور) به لرزه در بیارم. پس بله تقریبا نزدیک بود از نزدیکی خط نیمه گلزنی کنم، ولی در مورد گل رونی نه! هیچ وقت نزدیکی چنین گلی هم نرفتم!


- کدام ورزشگاه جو مهیب تری دارد؟

گیگز: همونطور که قبلا گفتم فکر می کنم انفیلد. مهم نیست جایگاه تیمها کجاست اونجا همیشه جو پرشوری داشته. ممکنه شما برابر یک لیورپول کاملا متوسط بازی کنید ولی یکی از سختترین بازیهای فصلتون رو توی انفیلد تجربه کنید. چون جمعیت انفیلد همیشه تیمشون رو تحریک می کنن و همچنین سنتهای قدیمی در رقابت بین دو باشگاه هم به حساسیتهای کار اضافه می کنه.


- کدوم مدافع بود که روزهای تو رو به کابوس تبدیل می کرد؟

گیگز: به نظر من لی دیکسون (از آرسنال) رقیب سختی برای مواجهه بود. به ویژه در هایبوری که زمین کوچکی بود و تیمشون اون خط دفاع چهار نفره مشهور رو داشت و سیمن هم در دروازه بود. همیشه پیدا کردن اون فضای لازم در چنین شرایطی دشوار بود در حالی که من معمولا راحت این فضا ها رو (در بازیهای دیگه) پیدا می کردم. ولی او بسیار با تجربه بود و خوب می دونست کی نزدیک شه و کی دور شه و بازی کردن جلوش همیشه آزمایشی سخت برای من بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حسام در تاریخ 1391/09/11 و 15:45 دقیقه ارسال شده است

عشق است و گیگز شکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 338
  • آی پی دیروز : 365
  • بازدید امروز : 685
  • باردید دیروز : 1,457
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4,289
  • بازدید ماه : 15,910
  • بازدید سال : 187,104
  • بازدید کلی : 3,812,269
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30