loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
مدیریت بازدید : 506 چهارشنبه 17 آبان 1391 نظرات (0)

 

بررسی کامل بازی منچستریونایتد برابر براگا در لیگ قهرمانان:

راهنمای فرم، اخبار تیم، ترکیبهای احتمالی، تاکتیکهای محتمل، داور و ....

منچستریونایتد می تواند با پیروزی در بازی چهارشنبه برابر براگا، صعودش را به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا مسجل کند. دو تیم در دور سوم رقابتها در 14 روز قبل هم به مصاف هم رفتند که شیاطین سرخ در اولدترافورد توانستند باخت 2-0 را با برد 3-2 عوض کنند، پیروزی ای که به لطف دو گل از خاویر هرناندز حاصل شد که گل دومش گل سوم یونایتد بود و با یک ضربۀ سر از روی سانتر زیبای کلورلی حاصل شد. این بازی در ورزشگاه مونیکیپال دی براگا Municipal de Braga بازی ترسناکی برای یونایتد خواهد بود چرا که براگا 4 تیم انگلیسی قبلی را که میهمان این تیم در این ورزشگاه بوده اند را قتل عام کرده است.

منچستر یونایتد

راهنمای فرم: پس از پیروزی 2-1 برابر آرسنال و تساوی چلسی برابر تیم سوانسی سیتی، یونایتد به صدر جدول لیگ برتر دست پیدا کرده است. اکنون آبیهای لندن با یک امتیاز در تعقیب شیاطین سرخ هستند. در جامهای معتبر و مهم (لیگ و بازیهای اروپایی – یعنی سوای از لیگ کاپ که بازی مهمی نبود)، تیم سرالکس شش بازی متوالی است که پیروز شده اند. یونایتد اکنون با حداکثر امتیاز از بازیهای اروپاییش در صدر جدول گروهش قرار دارد.

اخبار تیم: حضور کریس اسمالینگ در حاله ای از ابهام است ولی بازگشت این بازیکن بسیار قریب الوقوع است. با این حال به نظر نمی آید حتی اگر آماده باشد در این بازی بازی کند. کاپیتان ویدیچ، در کنار فیل جونز و شینجی کاگاوا همچنان مصدومند.

اس سی براگا: براگا اکنون با سه امتیاز پشت سر دو تیم صدر نشین یعنی پورتو و بنفیکا، در ردۀ سوم لیگ پرتغال قرار دارد. پس از بازی دو هفته قبلشان در "تئاتر رؤیاها"، تیم خوزه پسیرو Peseiro دو بازی لیگشان را در پرتغال برده اند. آنها اکنون با سه امتیاز از سه بازی در ردۀ سوم گروه اچ لیگ قهرمانان قرار دارند.

اخبار تیمی: مصدومی گزارش نشده است.

ترکیبهای محتمل:

یونایتد: ترکیب تیم نسبت به بازی برابر آرسنال تغییر خواهد کرد. من از کجا می دانم؟ برای اینکه سرالکس گفته:

"بازی برابر براگا به من این امکان را می دهد که از کل نفرات تیمم استفاده کنم. من چند تغییر اعمال خواهم کرد. اگر بتوانیم برنده شویم که چه بهتر، ولی اولویت اولمان قطعی کردن صعود است. اگر این اتفاق رخ بدهد، من این امکان را خواهم داشت که از اسمالینگ و جونز هم استفاده کنم. این کار اجازه می دهد که ریو کمی استراحت کند و برای همۀ بازیها آماده باشد. و من دیگر نگران اینکه او (در  این سن) مدام شنبه، چهارشنبه، شنبه، چهارشنبه بازی کند نیستم. همین مسئله خیلی ارزشمنده. و چون ویدیچ هم تا کریسمس برنمیگرده، این استراحت ریو در خط دفاعی به سود تیم خواهد بود. (فرگوسن در گفتگو با اسکای اسپورتس)

با مصدومیت اخیر لیندگارد، دخیا باز هم دروازه بان شمارۀ یک یونایتد شده بود ولی با بازگشت لیندگارد و در حالی که هر دو برای این بازی کاملا آماده اند، هر اتفاقی ممکن است در انتخاب دروازه بان روی دهد. حرفهای فرگوسن دربارۀ ریو این احتمال را میدهد که این مدافع اکنون 34 ساله احتمالا کار را در کنار جانی اونز در خط دفاعی آغاز خواهد کرد. به نظر نمی آید که مایکل کریک که در بازی رفت شب سختی را در خط دفاع برابر براگا تجربه کرد یا اسکات ووتون جوان بتوانند رقیبی جدی برای اونز یا فردیناند محسوب شوند. رافائل نیز که در این ماه بازیهای پرفشار و پرترافیکی را سپری کرده، احتمالا باز هم گزینۀ اول دفاع راست خواهد بود ضمن اینکه احتمال بازی غیر منتظرۀ آنتونیو والنسیا از ابتدا در ترکیب تیم نیز هست. الکساندر بوتنر نیز در بازی قبلی در برابر براگا نمایش چندان موفقی نداشت و احتمالا پاتریس اورا این بار به میدان برود.

فرگوسن قبلا گفته بود که باید به اندرسون بازی بیشتری داده بشه و احتمالا این بازی یکی از هاون بازیهاست. در کنار او هر یک از کریک، گبگز و یا کلورلی نیز می توانند به بازی گرفته شوند. اگر سیستم لوزی به کار گرفته شود، احتملا باز وین رونی در نوک این لوزی جلوی سه هافبک بازی خواهد کرد. اگر سیستم دارای وینگر اتخاذ شود که آنگاه نانی و والنسیا گزینه های موجود برای وینگر راست هستند. و از نانی، یانگ و ولبک هم می توان در جناح چپ استفاده کرد. در خط حمله نیز چیچاریتو که این روزها خیلی آماده است یکی از گزینه های جدی است و هر یک از ولبک، رونی یا ون پرسی نیز می توانند در کنار او به کار گرفته شوند.  

سخنان فرگی پس از اعلام لیست مسافر به پرتغال برای بازی:

"تیمی که برابر براگا به میدان می فرستم در انتخاب من برای بازی بعدی در خانۀ استون ویلا تأثیر خواهد داشت. لذا من از چرخش بازیکنان استفاده خواهم کرد. به عنوان مثال گزینه های من در خط میانی را مد نظر بگیرید. این خط، جایی است که برخی مردم فکر می کنند که ما ضعف داریم ولی من اکنون درن فلچر بازگشته از بیماری را دارم، کلورلی نیز در حال پیشرفت است و نیک پاول نیز در حال ارتقالی کیفیت بازی است، اندرسون آماده است و خارق العاده کار می کند، به اینها پل اسکولز، مایکل کریک و رایان گیگز را هم اضافه کنید. اکنون دست من در خط هافبک بسیار باز است. در جناحین نیز یانگ از مصدومیت بازگشته و نانی و والنسیا هم هستند. و در خط حمله نیز گزینه های کافی هست. اما خیلی وقت است که نگرانی اصلی من در خط دفاعی بوده است.من تا به اینجای فصل در خط دفاعی دستم برای انتخاب باز نبوده است. فقط یک امکان تغییر دارم که آن هم الکساندر بوتنر است که به نظر می آید قطعا این تغییر را هم اعمال کنم. در مرکز خط دفاع در بازیهای خارج از خانۀ اروپایی همیشه به تجربه نیاز است و به نظر می آید که همچنان استفاده از فردیناند و اونز اجتناب ناپذیر باشد. در دفاع راست هم رافائل آماده است و فرم این فصل او کاملا خارق العاده بوده است. بنابراین احتمالا من همان سیستم دفاعی بازی قبلی را به میدان می فرستم ولی در هافبک و خط حمله تغییراتی خواهیم داشت." سرالکس فرگوسن در گفتگو با ManUtd.com

براگا: برای تیم پسیرو، قطعا در دروازه شمارۀ یک این تیم یعنی بتو قرار می گیرد. در خط دفاع مرکزی نیز از بین دوگلائو، نونو کوئلیو و پائولو وینیشوس دو نفر در خط دفاعی قرار می گیرند. در دفاع چپ احتمال بالا الدرسون Elderson  بازی می کند ولی احتمال حضور اسماعیلی Ismaily هم هست. در جناح راست نیز از بین لئوناردو سالینو و کارنیرو واندرسون یک نفر بازی خواهد کرد.

در سیستم 4-2-3-1 براگا، کوستودیو Custudio و هوگو ویانا گزینه های اول حضور در خط هافبک دفاعی هستند در خط هافبک هجومی نیز حضور Alan آلان در جناح راست قطعی به نظر می رسد و بین سه نفر دیگر یعنی روبن میکائیل و روبن آمورین و موسورو Mossoro رقابت برای بازی در دو پست خالی این خط وجود دارد. مهاجم روی فرم براگا، ادر Eder نیز قطعا نقش تک مهاجم شمارۀ 9 این تیم را بازی خواهد کرد.

تاکتیکها

مروری بر مبانی براگا برای بازی: پسیرو در ارائۀ سیستم هجومی 4-2-3-1 خودش جسارت کافی را دارد – به عنوان شاهد مثال بازی این تیم در اولدترافورد را به یاد بیاورید – و او به تیمش دستور خواهد داد که مالکیت توپ را در دست بگیرند و جسورانه حمله کنند و هر گاه توپ در اختیار یونایتد بود بازیکنان ما را تحت فشار قرار دهند. او هیچ گاه ازنام شیاطین سرخ نخواهد ترسید کما اینکه پس از بازی قبل دو تیم هم گفت که:

"ما حریفمان را به وحشت انداخته بودیم و آنها را در لاک دفاعی فرو برده بودیم." – پسیرو در گفتگو با UEFA.com

مدافعین کناری براگا در حملات خروشان و پردامنه به جلو تبحر دارند، کوستودیو معمولا همواره عقب می نشیند تا استحکام لازم را در موقع حمله به ترکیب تیم بدهد ولی هوگو ویانا در این مواقع جلوتر می آید و اشتیاق زیادی برای شرکت در حمله دارد و در این مواقع بیشتر می تواند از قابلیت ارسال پاسهای دوربردش استفاده کند. آلان تبحر ویژه ای در بازی در جناح راست دارد در حالی که دو هافبک هجومی دیگر براگا پیوسته تمایل به تعویض پست با همدیگر دارند. ادر نیز مهارتی مثال زدنی در استفاده از فضاهای خالی برای خلق موقعیت و یا گلزنی دارد.

یونایتد از چه سیستمی استفاده خواهد کرد؟ اکنون فرگوسن تصویر روشنتری از براگا دارد. در بازی رفت فرگوسن ابتدا ساختار لوزی را به کار گرفت ولی با خالی ماندن جناحین، این پستها محل تاخت و تاز براگا در نیمۀ اول شد. ولی بین دو نیمه فرگوسن به سیستم 4-4-1-1 تغییر فرم داد و درواقع به یکی از جناحین یک وینگر اضافه کرد که عملکرد تیم را به طور محسوسی بهبود بخشید. یونایتد امروز چه ترکیبی اتخاذ می کند؟

به دلیل مشکلات یونایتد در بازی قبلی، احتمال استفاده مجدد از ساختار لوزی پایین است. فرگوسن می تواند از هر یک از سیستمهای 4-4-1-1 یا 4-2-3-1 استفاده کند – مثل ترکیبی که چند روز پیش برابر آرسنال به کار گرفت – یا می تواند سیستم محافظه کارانه تر 4-1-4-1 را به کار بگیرد که دو هفته قبل در استمفورد بریج برابر چلسی به بازی گرفته بود.

براگا هم با قابلیتهای تکنیکی بازیکنانش و هم با سرعت بالا توانایی ایجاد خطر برای ما را دارند. فرگوسن می تواند کمی در ترکیب تیم عقب نشینی اتخاذ کند و بدین ترتیب آنها زمان بیشتری را در پاسکاری بین مدافعینشان سپری کنند. و آنگاه وقتی توپ به ما رسید از این جلو امدن مدافعین کناریشان استفاده کنیم و با ضدحملات از جناحین خلق موقعیت کنیم. یونایتد در این شیوۀ بازی تبحر خاصی دارد و این روش در یک بازی خارج از خانه روشی مطمئن محسوب می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 190
  • آی پی دیروز : 564
  • بازدید امروز : 708
  • باردید دیروز : 2,467
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 708
  • بازدید ماه : 42,183
  • بازدید سال : 213,377
  • بازدید کلی : 3,838,542
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30