loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
قاسم علی بازدید : 697 جمعه 27 اردیبهشت 1392 نظرات (5)

http://www.shiaupload.ir/images/97080968836661217675.jpg


سرالکس فرگوسن:

تصمیمم برای بازنشستگی ، موضوعی است که مدتها به ان فکر کرده ام ، این داستان تازه ای نیست ، الان تصورم بر این است که زمان مناسبی برای بازنشستگی است ، من تمایل داشتم در بهترین حالت ممکن اینجا را ترک کنم و هم اکنون شرایط اینگونه است ، کیفیت تیم ، تلاش برای پیروزی ، میانگین سنی ، و تلاش برای موفقیت های پیاپی در بالاترین سطوح ان ، و البته ساختار ترکیب جوانان و استفاده از انان ، آینده باشگاه یونایتد را تضمین خواهد کرد .

1- دیوید گیل :

من شور عظیم و لذت وصف ناپذیری از همکاری با سرآلکس فرگوسن در طی 16 سال داشتم ، 16 سال فراموش نشدنی ، شامل سه گانه ، دابل و سایر بردها و مقام های متنوع در طی این سالها . همه ما میدانستیم که این اتفاق بالاخره یک روز رخ میدهد و ما آن را برای این زمان برنامه ریزی کردیم ، در حالی که مطمئن شدیم ، کیفیت بازیکنان و ترکیب تیم و البته ساختار باشگاه در سطحی بالا قرار دارد.بصیرت ، انرژی و توانایی بالای فرگوسن ، او را در ساخت تیم های مناسبی ، چه در داخل زمین و چه در خارج از آن ، همیاری میکرد . و این گونه وی در صدر موفق ترین و وفادارترین افراد دنیای ورزش قرار میگرد.

2- جوئل گلیزر :

آلکس بارها و بارها و بارها ، ثابت کرد که چه مربی خارق العاده ای است ، او یک انسان فوق العاده نیز بود ، عزم و اراده او برای موفقیت و فداکاری که در این جا داشت ، بی نظیر و استثنایی بود ، من همیشه خاطرات به یادماندنی که وی برایمان رقم زد را در ذهن گرامی می دارم ، همانند آن شب خاطره انگیز در مسکو .

3- او گلیزر :

خوشحالم که اعلام کنم سرآلکس به عنوان عضوی از هیئت مدیره همراه باشگاه خواهد بود . دستاورد وی در طول 26 سال ، خیره کننده ، استثنایی و بی نظیر بود . و همانند همه هواداران یونایتد دوست دارم وی نیز بخشی از آینده این جا باشد و در آن سهم داشته باشد .

4- وینسنت کمپانی (کاپیتان منچسترسیتی ) :

او یکی از بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال بود ، به عنوان کسی که 26 سال موفق را گذراند وی را مورد تکریم قرار میدهیم .

5- پل اینس ( بازیکن سابق منچستر و مربی کنونی بلکپول ) :

من کاملا شوک زده هستم ، عملکردی که وی داشت غیر قابل باور است ، شما هرگز کسی را دیگر مثل او پیدا نمیکنید ! دو هفته قبل او از ادامه حضورش در دو سال دیگر صحبت میکرد ، اما اکنون ! این یک شوک بزرگ است ! خیلی بزرگ ! او با من مثل پسرش رفتار میکرد .

6- پیتر اشمایکل ( دروازه بان سابق منچستر ) :

ناامید ، شوک برانگیز و ناراحت ! فکر نمیکردم ان روز ، امروز باشد !

7- رودفان نیستلروی ( بازیکن سابق منچستر ) :

او یک برنده منحصر به فرد بود .

8- مایکل اوون ( ستاره سابق یونایتد و تیم ملی انگلستان ) :

او قطعا برترین مربی تاریخ فوتبال است ، باید بگویم که سه سال کردن زیر نظر وی برای من افتخار بزرگی بود . رکوردها و دستاوردهای وی به طور قطع بسیار خارق العاده و دست نیافتنی بود.

9- جیمز تیلور :

یک تشکر بزرگ و عمیق ، برای بزرگترین مربی دوران ، چه دوران پرافتخاری که یونایتد تحت رهبری سرآلکس داشت .

10- پل لین :

به حرف های دیگران اهمیتی نمیدهم ؛ قطعا هیچ مربی بهتر از سرآلکس در فوتبال وجود ندارد .

11- میکی توماس ( وینگر سابق منچستر ) :

غیرقابل باور ؛ یک روز ناراحت کننده و تلخ برای یونایتد ، جشن و هلهله برای هواداران سایر تیم ها ، انها احتمالا خوشحالند که او بازنشسته شده ، اما من میخواستم وی برای همیشه اینجا باشد .

12- جرارد پیکه ( مدافع سابق یونایتد و کنونی بارسا ) :

26 سال ، 13 قهرمانی لیگ ، 2 قهرمانی اروپا ، 5 جام حذفی ، 4 اتحادیه و جام برندگان اروپا ، از یک اسطوره !

13- دنیس فیتن :

به عنوان یکی از کسانی که افتخار آن را داشتم تا در ان شب به یاد ماندنی در می 1999 در نیوکمپ باشم ، از صمیم قلب میگویم : متشکرم .

14- حسن رحمان :

مرد بزرگ بازنشسته شد ، لیگ برتر بدون او مثل همیشه نیست ، احترام فراوان برای سرآلکس

15- آلکس رودر :

من از یونایتد متنفرم ! اما سرآلکس برترین مربی تاریخ بود .

16- دیوید بکهام ( ستاره سابق یونایتد و تیم ملی انگلستان ) :

همانطوری که قبلا بارها نیز گفتم ، او بزرگترین و بهترین مربی بود که با وی کار کردم ، من از زمانی که در سن 11 سالگی به این باشگاه آمدم تا روزی که یونایتد را ترک کردم ، او همچون یک پدر با من رفتار کرد . بدون وی ، من هرگز به دستاوردهایی که هم اکنون به آن رسیده ام ، دست پیدا نمیکردم .

17 – آلن شیرر ( ستاره سابق نیوکاسل و تیم ملی انگلیس ) :

مهارتش ، خواست و میلش ، اشتیاقش و تلاشش برای پیروزی در این زمان طولانی ، متحیر و باورنکردنی بود .

18-گری نویل ( مدافع سابق یونایتد ) :

به عنوان یک هوادار ، غمگین و ناراحت هستم ، به عنوان یک بازیکن ، مفتخر و خوشحالم که تجربه کار با بزرگترین مربی عصرمان را داشتم ، اما متاسفانه ما حالا این سرمربی بزرگ را از دست دادیم . من هم در شوک هستم ولی باید به تصمیم وی احترام بگذاریم .

او هم یک مربی کلاسیک بود هم یک مربی که با شرایط جدید خودش را اخت میدهد ، او خودش را به نوعی در من یونایتد فرو برد تا بر شرایط این باشگاه تسلط یابد .

دوره طولانی افتخار امیزی وی در انگلستان و اسکاتلند ، بی نظیر و غیرقابل باور بود . او برای مدت طولانی این امر را انجام داد و من بعید میدونم ، که همچین فردی دوباره دیده شود .

19- راجر :

برای هر هوادار من یونایتد ، روز خداحافظی سرآلکس ، یکی از غم انگیزترین روزهای زندگیشان است ، یک روز غم انگیز و غریب به معنای واقعی .

20- استون لیف :

بهترین و بزرگترین مربی بریتانیا ، که تکرار نخواهد شد . سرآلکس من به احترامت تعظیم میکنم .

21- جیانفرانکو زولا (بازیکن سابق چلسی ) :

هر وقت به عنوان یک بازیکن مقابلش بازی میکردم ، در عین حال که مایه افتخار بود ، نوعی کابوس نیز به حساب می امد . من میدانم که وی همیشه کلمات خوبی را نسبت به من اشاره کرده ، و باید در این مورد از وی قدردانی کنم .

او بهترین است و ما همه باید از او چیزهای زیادی یاد بگیریم .

22- رافائل نادال ( ستاره تنیس جهان ) :

تبریک میگم ، بعد از این دوران حرفه ای پر افتخار و غرور انگیز ، او قطعا نیاز به کمی ارامش و لذت از زندگیش داشت .

23- ریو فردیناند ( مدافع منچستریونایتد ) :

او یک معلم واقعی بود . تمایل و اشتیاق بالای او برای موفقیت ، از ما بازیکنان بهتری ساخت ، رئیس متشکرم .

24- برایان رابسون ( بازیکن سابق منچستر ) :

او احتمالا برترین مربی باشگاهی تاریخ است ، واقعا غیرقابل باور بود که حدود چهار نسل از بازیکنان موفق را پرورش و ساخت و با آنها به دستاوردهای بزرگی رسید .

25- آلن شیرر ( بازیکن سابق نیوکاسل ) :

اگر به دنبال تیم محبوبم ، به نیوکاسل نمیرفتم ، با سرآلکس قرارداد میبستم ، خیلی به این قضیه نزدیک بودم ، حتی یک خانه در منچستر نیز پیدا کردم .

26- رنه میولن استین ( مربی یونایتد ) :

مربی همیشه رازهایش را به خوبی نگاه در خودش حفظ میکرد ، من مطمئنم که در جریان این موضوع ، بسیار فکر کرده است . امیدوارم هواداران همان حمایتی را از مربی جدید بکنند که از سرآلکس کردند .

27- استیو مک لارن ( مربی اسبق یونایتد ) :

من چند روز پیش با وی صحبت کردم ، هیچ نشانه ای از این موضوع نیست تا اینکه یه دفعه اونروز اعلام شد . من فکر نمیکنم کسی از قبل از دلیل اصلی این موضوع اطلاع داشته باشد ، تا زمانی که رئیس اعلام کرد . به هر حال غم بزرگ و ناراحتی عظیمی است ، من فکر نمیکردم تا 71 سالگی ادامه دهد ، این یک دستاورد عظیم و مافرای تصور است .

کاری که او انجام میداد متفاوت بود و این بود که وی را منحصربه فرد و یکتا کرده بود . او تیمهایش را یکی پس از دیگری می ساخت . هیچکس نمیتواند مثل او کار کند . این حاصل سالهای سال تجربه بود که در پس ان تصمیمات گرفته شده وجود داشت .

28- آندره ویاش بواش ( سرمربی تاتنهام ) :

یه خبر بسیار سورپرایزکننده و غم انگیز در مورد سرآلکس ! لیگ برتر یکی از کاریزماتیک ترین شخصیتهایش را از دست میدهد . او یک الگو واقعی برای مربیان جوان است تا چگونه راه موفقیت را طی کنند . میراثی که وی بعد از رفتش بر جای میگذارد ، تا ابد گرامی داشته می شود . من برای وی اعتبار و احترام بسیار زیادی قائلم .

29- رافائل بنیتز ( سرمربی چلسی ) :

من رقابت با سرآلکس را دوست داشتم ، برای وی آرزوی بهترین ها را دارم و امیدوارم از بازنشستگیش لذت ببرد .

30- دیو ویلان ( مدیر ویگان ) :

ما یک فرد بزرگ را از دست میدهیم ، او احتمالا بزرگترین مربی باشگاهی تاریخ فوتبال است ، او یک مرد فوتبالی واقعی بود . کل جامعه فوتبال وی را از دست خواهند داد .

31- جو دنیس :

به عنوان یک هوادار لیورپول ، نه از یونایتد خوشم می آید نه از فرگوسن ! اما برای همیشه احترام و اعتبار بسیاری را برای مردی قائل هستم که کارهای بزرگی را برای بازی مورد علاقمان یعنی فوتبال انجام داد .

32- هنریک لارسن ( بازیکن سابق یونایتد ) :

به عنوان یک بازیکن ، به عنوان یک انسان ، افتخار بزرگی بود که زیر نظر سرآلکس کار کنم ، او یک مرد شگفت انگیز و استثنایی به معنای واقعی کلمه بود ، او واقعا شگفت انگیز بود !
من مدت کمی در یونایتد بودم ، اما فکر نمیکنم کلمه ای وجود داشته باشد که بتوان با آن سرآلکس را توصیف کرد . فکر کنم حتی نیاز به کلمات جدیدی باشد چرا که قبلی ها بارها استفاده شده اند. مدیریت وی یکی از مهمترین شاخصه های وی بود ولی او ویژگی های قوی زیادی داشت .

33- اوون کویل ( سرمربی سابق بولتون ) :

فکر نمیکنم کسی باشدکه مخالفتی با این موضوع که سرآلکس بهترین مربی تاریخ بود ، داشته باشد .

34- سپ پلاتر ( ریاست فیفا ) :

دستاوردهای او در فوتبال ، بدون شک وی را در جز بزرگترین ها قرار میدهد . برای من افتخاری بود که در مراسم برترین های سال 2011 ، وی را برای حضور در سن ، اعلان کنم .

35- کریستاینو رونالدو ( بازیکن سابق یونایتد ) :

رئیس ، برای همه چیز ازت متشکرم .

36- میشل پلاتینی ( ریاست یوفا ) :

انچه که او به فوتبال انگلیس و بریتانیا اعطا کرد ، بی نظیر و دست نیافتنی است ، نه تنها بریتانیا بلکه کل اروپا و مرزهای فرای آن میتوانند از آن بهره ببرند .

37- دیوید برنستین ( مدیر اتحادیه فوتبال انگلیس ) :

دستاوردهای سرالکس فرگوسن واقعا به طرز غیرقابل انکاری ، فوق العاده و استثنایی بود . او یکی از بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال و همچنین دوران فوتبال مدرن می باشد .

38- روری مکلروی ( گلف باز ) :

بالاخره روز پایان عصر فرگوسن رسید ، برترین مربی تاریخ .

39- گوردون تیلور (مدیر اجرایی اتحادیه بازیکنان فوتبال حرفه ای ) :

بازی فوتبال با غیبت سرآلکس فقیر میشود ، حقیقتا بهترین بود . او در قدم های سر مت باسبی حرکت کرد و حتی وی را پشت سر گذاشت . تبعیت و جا پای سرآلکس گذاشتن کاری بسی سخت است .

40- هیو رابرتسون ( وزیر ورزش بریتانیا ) :

سرالکس قطعا یکی از برترین مربیان بریتانیایی تاریخ خواهد بود ، دستاوردها و عملکرد وی در یونایتد بی نظیر بود . وی یونایتد را در انگلیس و اروپا به قله های موفقیت رساند . من به وی خاطر اشتیاقش برای کسب موفقیت و دستاوردهای بی نظیرش در عرصه مربیگری تبریک میگویم .

41- ری هاجسون ( سرمربی تیم ملی انگلیس ) :

یک خبر غیرمنتظره در صبح روز چهارشنبه ، تصمیم مبتنی بر پایان دوره مربیگری . هیچ کس نمیتواند با موفقیت ها و دستاوردهای برابری کند ، با وفاداری ، با حمایتش از همکارانش ، برابری کند . با تیم های جدیدی که میساخت .

این روز یک روز ناراحت کننده برای فوتبال انگلیس است . من به شخصه آرزوی دوران خوب و موفقیت امیزی در بازنشستگیش برای وی دارم .

42- ریچارد اسکودمور ( مدیر اجرایی لیگ برتر ) :

همه ما میدانستیم که این اتفاق بالاخره روزی رخ خواهد داد ، اما هرگز تصور ان را در این موقع نمیتوانستید بکنید ، این یک شوک بزرگ بود. او یونایتد را در لیگ سالهای سال به موفقیت رساند ، موفقیت وی بی نظیر بود . هیچ کسی در این جایگاه از سرالکس بزرگتر نیست ، تاثیر و جایگاهی که وی در فوتبال انگلیس و لیگ برتر داشت غیر قابل باور است .

43- هاوارد ویلکینسون ( مدیر اتحادیه مربیان لیگ ) :

روز پایان مردی بزرگ و مربی بزرگ . شبیه او را هرگز نخواهیم دید . یک حرفه ای واقعی ، کسی که نماد پیروزی ، موفقیت و جاه طلبی بود .

44- دوایت یورک ( بازیکن سابق یونایتد ) :

جهان فوتبال با خبر شنیدن بازنشستگی سرآلکس مبهوت و متعجب شدند ، احتمالا وی بهترین زمان را برای رفتنش انتخاب کرد .

45- دانکن دراسدو ( مدیر اجرایی هواداران من یونایتد ) :

همانند همه هواداران یونایتد در سرتاسر جهان ، ما هم از رفتن سرآلکس بسیار ناراحت هستیم ، برای ما وی تک و غیر قابل تعویض بود . اولین واکنش ما به این موضوع طاقت فرسا و سخت ، تشکر و قدردانی بابت همه دستاوردها و فعالیت هایی بود که وی به منچستریونایتد اعطا کرد . ما مطمئن هستیم که تاثیر وی همچنان بطور مستقیم در الدترافورد و رختکن تیم و جایگاه تماشاگران باقی خواهد ماند . میراث وی جاودان خواهد ماند .

46- اوله سولسشر ( بازیکن و مربی سابق یونایتد ) :

کاری که وی در یونایتد انجام داد ، منحصر به فرد و یگانه بود . برای من افتخار بزرگی بود که بخشی از این موفقیت ها باشم ، چه به عنوان مربی چه بازیکن .

47- کیلتون بلکمور ( بازیکن سابق یونایتد ) :

واقعا تاسف آور بود ، که بعد از شنیدن این شایعات که نمیشد ان ها را باور کرد و نمیخواستیم آنها را قبول کنیم ، حالا میشنویم که وی می رود . کارهای وی و دستاوردهای وی در شغلش باورنکردنی بود . او واقعا شایسته این است که حالا کنار بنشیند و کمی استراحت کند و از زندگیش لذت ببرد.

48- دنیس لاو ( ستاره سابق یونایتد ) :

او بزرگترین مربی تاریخ است ، وی در عرصه خود جا پای سر مت باسبی گذاشت ، مثل پسران باسبی ، بازیکنانی جوانی را به ترکیب تیم اضافه کرد ، مثل وی تیم های جدیدی ساخت ، او سه یا چهار تیم فوق العاده در دوران حضورش در یونایتد پروراند . وقتی که شنیدم سرآلکس بازنشسته شده اصلا باروم نمیشد ، من چند هفته پیش باهاش صحبت کرده بودم ولی او چیزی نگفته بود.

49- سربابی چارلتون ( ستاره سابق یونایتد ) :

او یک مربی شگفت انگیز است ، همچنین یک انسان فوق العاده از هر نظر . من مدیر هستم، اما هیچ کاری نمیکردم ، چرا که وی همش در حال بردن و موفقیت بود ، و همه اینها به خاطر وجود سرآلکس بود .

او نیمه های شب از خواب بلند میشد ، 300 مایل را طی میکرد تا با یک پسر بچه دبستانی قرارداد ببندد ، او عاشق این بازی بود ، ما واقعا هیچ کاری برای انجام دادن نداشتیم ، سرآلکس همه کارها را به درستی و دقت انجام میداد .

50- ادوین ون درسار ( دروازه بان سابق یونایتد ) :

میدونستیم یه روزی بالاخره میاد ، اما اصلا فکرش رو هم نمیکردیم ، به این زودی . واقعا شوک برانگیز بود . او مربی بزرگ و انسانی فوق العاده بود .

51- دنیس اروین ( بازیکن سابق یونایتد ) :

یک روز غم انگیز برای منچستریونایتد و یک روز شادی برای ما ، تا برای همه کارهایی که وی انجام داد ، خوشحال باشیم و جشن بگیریم . اگرچه شوک برانگیز و ناگهانی بود . بدون شک بهترین مربی کره زمین از ابتدا تاکنون .

52- سرخیو بوسکتس ( بازیکن بارسلونا و تیم ملی اسپانیا ) :

یک مربی تاریخ ساز از بین ما میرود ، یونایتد و دنیای فوتبال هر دو وی را از دست میدهند ، دوران حرفه ای وی خیره کننده بود ، او همه چیز را برد . او یک مثال درست از باشگاهی بود که میخواهد به مربیش برای سالها فرصت بدهد و مربی نیز همیشه رقابت کند و بهترین باشد . من میخواهم به وی به خاطر دوران غرورانگیز حرفه ایش تبریک بگویم .

53- رومدال فالکائو ( ستاره اتلتیکو مادرید ) :

بلند شوید و یک کف مرتب ، شایسته این مرد بزرگ بزنید . تبریک میگویم به خاطر دوران حرفه ای غرور انگیز وی .

54- دیوید گلد ( مدیر وستهام یونایتد ) :

سرآلکس ؛ چرا داری بازنشسته می شوی ؟ اگر پیر شده بودی میتونستم باور کنم . امیدوارم از آینده ات لذت ببری .

55- پاتریک ویرا ( بازیکن سابق آرسنال و سیتی ) :

پایان دوران یک رهبر بزرگ ، نه فقط در لیگ برتر ، بلکه برای کل دنیای فوتبال ، بهترین آرزوها را برای سرآلکس دارم .

56- استیو بروس ( مربی کنونی هال سیتی و بازیکن سابق یونایتد ) :

ما همگی در شوک هستیم ، هیچکس فکرش را نمیکرد اتفاق بیفتد ، شاید زمان طولانی تری را تصور میکردیم ، نبود وی یک حفره عظیم است .

57- ران اتکینسون ( مربی قبلی یونایتد پیش از ورود سرآلکس ) :

قابل توجه ترین نکته کسب موفقیت در لیگ و رکورد 20 قهرمانی بود ، صادقانه بگویم ، فکر نمیکردم این ماموریت را با موفقیت به پایان برسد . فکر میکردم حداقل برای دو سال دیگر نیز مربی تیم باشد.

58- آورام گرنت ( سرمربی سابق چلسی ) :

واقعا شوک برانگیز بود ، او همیشه پر شور و احساساتی بود ، خصوصا در سال اخر حضورش ، نسبت به سال های گذشته . انگار وی برای همیشه در یونایتد حضور خواهد داشت . شما هیچوقت از اینکه در سر وی چه میگذشت خبر دار نمیشوید ، مگر زمانی که از تصمیم وی مطلع شوید .

59- روی کین ( بازیکن سابق یونایتد ) :

همیشه دیدن بازنشستگی اینجور بزرگان غم انگیز است اما من فکر میکنم که سر الکس تصمیم درست را گرفت . مشخصا من خیلی خوش شانس بودم که زیر دستان او بازی کردم و از اینکه من را به یونایتد اورد تا برایش بازی کنم احساس افتخار میکنم .

او اصولا اکثر تصمیماتش درست بود شاید این اواخر یک یا دو تا تصمیم اشتباه داشت مخصوصا با من در ان اواخر اما این هیچ چیزی از اینکه بازی برای او افتخار بود کم نمیکند . این صحبت های سشوار اینا بیشترش ساخته رسانه ها بود . سشوار و از این جور چیزا هیچ وقت من را نگران نکرد.

60- استیوارت لانکستر ( مربی تیم راگبی انگلستان ) :

ماندگاری و دستاورد وی در طی این سالها بی نظیر و یکتا است ، من به شدت وی را تحسین میکنم به خاطر کارهایی که انجام داد .

61- مایکل واگن ( ستاره سابق کریکت انگلستان ) :

26 سال ؛ 38 جام ، سرآلکس فرگوسن ، بزرگترین تاریخ ، یک اسطوره.

62- مایکل گری ( فوتبالیست سابق انگلستان ) :

از دوران بازنشستگیت لذت ببر ، سرآلکس . یک مرد با شهامت واقعی . یک اسطوره بزرگ

63- وین روتلیج ( بازیکن فعلی سوانسی ) :

کاری که سرآلکس در یونایتد چیزی جز شگفت انگیز و فوق العاده ، نمیتوان نامید .

64- کارلتون پالمر ( بازیکن سابق شفیلد و تیم ملی ) :

سرآلکس یکی از بزرگتریهای تاریخ فوتبال بود ، بدون مزخرفات مرسوم ، او یک انسان واقعی و درست بود ، تو شایسته استراحت هستی ، از بازنشستگیت لذت ببر .

65- هارشا بوگلی ( روزنامه نگار و گزارشگر کریکت – هندوستان ) :

یکی از برترینهای ورزش جهان بازنشسته شد ، نه فقط در انگلستان و نه فقط در فوتبال .

66- شون رایت فیلیپس ( بازیکن سابق چلسی و سیتی ) :

سرآلکس قطعا برترین مربی بود که در تاریخ لیگ برتر حضور داشته است ، اگه بخوام تصحیحش کنم باید بگم ، بزرگترین مربی در تمام ادوار .

67- لوئیز ساها ( بازیکن سابق یونایتد و تیم ملی فرانسه ) :

اوه ! سرآلکس دارد دنیای فوتبال را ترک میکند ، امیدوارم در سلامت باشد ، او قدرتمندترین مردی بود که بعد از پدرم ، در زندگیم دیده بودم . احترام و اعتباری وصف ناپذیر برای خدای فوتبال !

68- مایکل اسین ( بازیکن سابق چلسی و کنونی رئال مادرید ) :

سرآلکس ؛ یک اسطوره و یکی از بزرگترین مربیان طول تاریخ . از بازنشستگیت لذت ببری .

69- تیم کاهیل ( بازیکن سابق اورتون و تیم ملی استرالیا ) :

یک روز غم انگیز برای فوتبال ، بازنشستگی یکی از بزرگترین مربیان تمام ادوار ، یک مرد بزرگ. سرآلکس یکی از تاثیرگذارترین افرادی است که تابحال من در زندگیم دیده ام .

70- پله ( اسطوره فوتبال برزیل ) :

سرآلکس تو بت من برای عنوان سرمربیگری هستی ، همچنین یک الگوی واقعی و نمونه برای نسل های آینده .

71- بیانیه باشگاه یوونتوس :

بازیهای خاطره انگیز بسیاری بین یونایتد و یوونتوس در سالهای اخیر صورت گرفته است ، و بسیار صحنه غریبی است که دیگر سرآلکس در جدال بعدی دو تیم ، در کنار زمین برای هدایت تیمش حضور ندارد . سرالکس به خاطر خاطره های خوب از تو ممنونیم ، افتخار بزرگی بود با سرالکس مسابقه دادن .

سرآلکس برای آینده ات ، بهترین آرزوها را داریم .. باشگاه یوونتوس .

72- تام کلورلی ( بازیکن یونایتد ) :

مطمئنا من تنها کسی نیستم که این را میگوید ؛ رئیس تاثیر عمیقی در دنیای حرفه ای من تا به امروز داشته است ، مشتکرم و آرزوی بهترین ها را دارم .

73- لوئیز تاملینسون ( موزیسین ، عضو گروه One Direction ) :

یک روز غم انگیز ، بازنشستگی سرآلکس . چه مرد اعجاب انگیز و فوق العاده ای بود برای فوتبال !

74- ناتان سایکس ( بازیکن سابق راگبی انگلستان ) :

سرآلکس بازنشسته میشود !؟ اوه ، خیلی عجیب و غیر قابل باوره ، یک تصمیم بزرگ که هم اکنون گرفته شده !

75- جسی ویر ( اهنگساز و خواننده بریتانیایی ) :

سرآلکس متشکرم ...

76- آلکساندرا برک ( خواننده ، اهنگساز و رقاص بریتانیایی ) :

سرآلکس بازنشسته میشود و من بسیار از این موضوع ناراجتم ، حداقل خوشحالم که وی با عنوان قهرمانی بیستم خداحافظی کرد .

77- رونان کیتینگ ( موزیسین ایرلندی ) :

عجب دوران حرفه ای ، عجب اسطوره ای ، از دست دادن وی یک معضل است ، نه فقط برای یونایتد بلکه برای دنیای فوتبال . به خاطر همه خاطرات ازت ممنونم سرآلکس .

78- شین وارد ( خواننده انگلیسی ) :

سرآلکس بازنشسته میشود ! چه مربی فوق العاده ای بود برای ما هواداران و چه دستاوردهایی داشت ! او بزرگترین موهبت دنیای فوتبال به حساب می آید .

79- اوسین بولت ( ستاره و قهرمان المپیک در رشته دو و میدانی ) :

یک نماد کبیر در دنیای فوتبال .

80- تینچی استرایدر ( هنرمند بریتانیای ) :

بزرگترین مربی تاریخ لیگ انگلستان .

81- مارچلو لیپی ( سرمری سابق یووه و تیم ملی ایتالیا ) :

ما با هم زیاد صحبت کردیم ، حتی در چند روز گذشته ، او به من میگفت که فوتبال تمام زندگیش است و نمیخواهد گوشه خانه و کنار رئیس بنشیند ؛ البته به معنای دیگر ، همسرش ! فردی با فرهنگ و چنین هوشی میتواند هر کاری را که میخواهد انجام دهد . او حالا باید به مناطق مختلف سفر کند و فوتبال را در تمام جهان توسعه دهد .

82- کارلوس کوئیروز ( مربی سابق یونایتد و سرمربی کنونی تیم ملی ایران ) :

بسیار شفاف است که فوتبال در فصل بعد دچار افتی خواهد شد ، فوتبال و ما در سال بعد دل تنگ سرآلکس خواهد شد ، چرا که فوتبال و سرآلکس به نوعی برابر یکدیگرند ، این دو به هم پیوند خورده اند .

با این حال سرآلکس قطعا مستحق زمان استراحت است ، او حال میتواند زمان بیشتری در کنار خانواده ، دوستان سپری کند ، و لذت ببرد .

اما حالا از این به بعد وظیفه ای بر دوش من است تا از این دستاورد و گنجینه سرآلکس به اظهار نظر بپردازم .من افتخار این را داشتم تا با یک مرد منحصر به فرد ، یک مرد واقعی و یگانه ، همکاری کنم . اخلاق ، نوع برخورد و دستاوردهای وی بود که احترام جهانیان را برای وی به ارمغان آورد. نام او برای همیشه در تاریخ فوتبال ثبت شد .

83- فابین بارتز ( دروازه بان سابق یونایتد و تیم ملی فرانسه ) :

این یک تصمیم کاملا عادی بود من که اصلا تعجب نکردم ، سرآلکس تصمیم عاقلانه ای گرفت ، او حالا میتواند برای نوه هایش وقت بگذارد .

84- بیانیه باشگاه چلسی :

باشگاه چلسی برای سرالکس در دوران بازنشستگیش آرزوی موفقیت میکند ، او در طول 26 سال یک حریف فوق العاده بود .

85- راول موریسون ( بازیکن سابق یونایتد ) :

سرآلکس ، یک اسطوره !

86- رومئو لوکاکو ( بازیکن وست برومویچ ) :

از اینکه میشنوم ، یکی از بزرگترین مربیان جهان بازنشسته میشود ، غمگینم ، او یک اسطوره واقعی است .

87- جوزپه روسی ( بازیکن سابق یونایتد و ویارئال ) :

عجب کارنامه باورنکردنی ، واقعا برایم افتخار بود که سرآلکس زمانی مربیم بود ، از تو متشکرم .

88- نیل لنون ( سرمربی سلتیک ) :

بازی فوتبال بدون سرآلکس دچار کمبود و حفره می شود ، تاثیر او در دنیای فوتبال غیر قابل انکار است ، کسی نمیتواند جای وی را پر کند .

89- فرانتس بکن باوئر ( اسطوره فوتبال آلمان ) :

خبر بازنشستگی سرآلکس دردناک است ، او اسطوره جاویدان دنیای فوتبال است .

90- خوزه مورینیو ( سرمربی رئال مادرید ) :

من واقعا ناراحتم از اینکه باور کنم کس دیگری به جز سرآلکس روی نیمکت الدترافورد خواهد نشست ، دیگر رویارویی با یونایتد حال و هوای سابق را نخواهد داشت ، واقعا او جایگزینی ندارد .

91- لو ماکاری ( بازیکن سابق یونایتد ) :

هرکسی که جایگزین وی شود ، زیرسایه سرآلکس و سر مت باسبی زندگی میکند ، سرآلکس به فوتبال تهاجمی علاقه داشت او در عین حال که میتوانست با بازیکنان کلاس جهانی تعامل داشته باشد و کار کند ، روی سیستم جوانان و بازی دادن به انها نیز کار میکرد .

92- ایمون هولمز ( روزنامه نگار و گوینده تلویزیونی بریتانیا ) :

روز خداحافظی سرآلکس ، یک روز بسیار تاریک و غم انگیز بود .

93- اد میلیباند ( عضو حزب کارگر بریتانیا و وزیر سابق انرژی بریتانیا ) :

مردی غرورانگیز و سربلند ، مربی بزرگ ، یک انسان وفادار و ثابت قدم ، سرآلکس هرگز فراموش نخواهد شد .

94- دنی کیپریانی ( بازیکن تیم راگبی انگلستان ) :

واقعا نمیتونم باور کنم که سرآلکس بازنشسته شده ! اسطوره ..

95- انتونی اوگوگو ( بوکسور بریتانیایی ) :

پس شایعات مربوط به کناره گیری فرگوسن به وقوع پیوست ، اصلا فکرش رو هم نمیکردم که این اتفاق را ببینم ، او شایسته قدردانی و ارزش نهادن است .

96- کرستلی گلچر ( مجری و گوینده تلویزیونی اسکاتلند ) :

کاملا در شوک و غم هستم که میشونم سرالکس بازنشسته میشود ، عجب مردی ! چه مربی بزرگ فوتبالی ، و چه اسطوره بزرگی ..

97- دنی میلر (بازیگر انگلیسی ) :

دیگر هرگز مربی همچون سرآلکس با 38 افتخار همراه یونایتد و 70 عنوان فردی ، پیدا نخواهد شد ، یک روز غم بار برای فوتبال .

98- کرستی – لف پورتر ( بازیگر زن انگلیسی ) :

غم انگیز ، ولی این یک نعمت و شادی بزرگ بود که در دوران فرامانروایی سرآلکس کبیر حضور داشتیم ، سرآلکس متشکریم .

99- ادیث بومن ( گوینده ، مجری رادیو و تلویزیون اسکاتلند ) :

اووه ! احساسات خانواده بومن را با شنیدن خبر راجع به عمو آلکس فرا گرفته است ، یک بار در زمان ترک آبردین قلبمان شکسته شد و حالا بسیار فراوان در زمان ترک فوتبال .

100- الیزابت لیزی کاندی ( مدل و مجری تلویزیون بریتانیا ) :

فرگی بازنشسته میشود ! هرگز فکر نمیکردم چنین روزی را ببینم !

101- جیک هامفری ( روزنامه نگار و مجری تلویزیون انگلستان ) :

من نمیتونم یونایتد را بدون فرگی به یاد بیاورم ! درست مثل کسی که 30 سال داشته باشد یا جوانتر باشد ! یک مرد فوق العاده با دوران حرفه ای باورنکردنی .

102- الن هالسال ( بازیگر انگلیسی ) :

یک روز ناراحت کننده و غم بار ، سرآلکس متشکرم .

103- امت . جی اسکانلن ( بازیگر تلویزیون ایرلند ) :

سرآلکس فرگوسن ؛ هیچ کس نمیتواند در دنیای حرفه ای تو قدم بگذارد و راه تو را برود ، همه تنها میتوانند سایه ای از دوران حرفه ای تو باشند . اسطوره ، قهرمان واقعی و اصیل .


امير حسين فاضلي - mufctalk

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط بابک در تاریخ 1392/02/27 و 22:34 دقیقه ارسال شده است

دستت درد نکنه.
چقدر زیاد بود!
من نصفش رو قبلا خونده بودم نصفشم الان خوندم.برنامه ریزی به این میگن.شکلک

این نظر توسط حمید بکهام در تاریخ 1392/02/27 و 21:05 دقیقه ارسال شده است

مرسی داش قاسمشکلک

این نظر توسط omidgh در تاریخ 1392/02/27 و 20:20 دقیقه ارسال شده است

داش قاسم علی و امیر حسین خسته نباشید شکلک

این نظر توسط سعيد در تاریخ 1392/02/27 و 18:56 دقیقه ارسال شده است

الله الله يا سرالكس كبيرشکلکشکلک

این نظر توسط شهاب غ در تاریخ 1392/02/27 و 18:38 دقیقه ارسال شده است

دستت طلا داداش گل شکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 541
  • آی پی دیروز : 548
  • بازدید امروز : 2,026
  • باردید دیروز : 1,847
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 17,056
  • بازدید ماه : 41,034
  • بازدید سال : 212,228
  • بازدید کلی : 3,837,393
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30