loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
مدیریت بازدید : 695 شنبه 06 آبان 1391 نظرات (0)

.

پیش بازی از سایت Thebubybabe.com

چلسی - منچستر یونایتد

.

منچستریونایتد و چلسی در سالهای اخیر در دیدارهای مهم فراوانی برابر هم رفته امد، از دیدارهای تعیین کننده در لیگ گرفته تا فینال جامهای حذفی به اضافۀ یک فینال لیگ قهرمانان. مسابقۀ روز شنبه هرچند حساسیت این بازیها را ندارد، ولی با این حال فشار زیادی از نظر موقعیت دو تیم در جدول بر بازی حاکم خواهد بود. در آخرین تقابل، دو تیم فصل گذشته دو بار در لیگ به مصاف هم رفتند که دو دیدار در مجموع ده گل در پی داشت، برد 3-1 یونایتد در اولدترافورد (و آن از دست دادن معروف دروازۀ خالی توسط تورس!) و یک بازگشت رؤیایی مردان سرالکس فرگوسن که باخت 3-0 را به تساوی 3-3 تبدیل کردند. بریج، هنوز هم برای یونایتد یک ورزشگاه با جوی سرشار از نفرت و دشمنی محسوب می شود چرا که آنها از سال 2002 موفق نشده اند در این ورزشگاه پیروز از زمین خارج شوند. اگرچه در فصل 2010 2011 شیاطین سرخ موفق شدند که یک پیروزی را در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برابر چلسی در استمفرود بریج کسب کنند.

.

MANCHESTER UNITED


راهنمای فرم: یونایتد در حالی گام به بازیهای این هفته می گذارد که در رتبۀ دوم جدول قرار دارد و از 8 مسابقۀ گذشته اش 18 امتیاز کسب کرده است. در اروپا نیز آنها در حال حاضر با کسب رکورد 100% پیروزی در صد جدول گروهشان قرار دارند. دو مسابقۀ آنها پس از وقفۀ بازیهای ملی مربوط می شود به برد 4-2 در خانه برابر تیم استوک سیتی  و یک برد خانگی دیگر با نتیجۀ 3-2 برابر تیم پرتغالی براگا در لیگ قهرمانان.
.
اخبار تیم: مدافعین یونایتد، نمانیا ویدیچ، اسمالینگ و جونز همگی هنوز شرایط بازی ندارند شینجی کاگاوا هم همینطور. حضور اندرس لیندگارد هم در حاله ای از ابهام قرار دارد.

.

CHELSEA


راهنمای فرم: چلسی می توان گفت این فصل شروعی رؤیایی داشته است چرا که تا به اینجا تنها 2 امتیاز از دست داده اند. آنها فعلا 4 امتیاز بیشتر از یونایتد و منچستر سیتی دارند. با این حال مدافع عنوان قهرمانی اروپا، این فصل در اروپا موفق نشده اند فرم خوب خود را نمایش دهند و تنها 4 امتیاز از 3 مسابقه شان کسب کرده اند. از زمان وقفۀ بازیهای ملی نیز آبیهار لندن هفتۀ گذشته 4-2 تاتنهام را شکست داده اند و در میان هفته نیز 2-1 به تیم شاختار دوتتسک باخته اند.
.
اخبار تیم: فرانک لمپارد به دلیل مصدومیت نمی تواند بازی کند و جان تری نیز به دلیل محرومیت قادر به بازی نیست.

.

ترکیب احتمالی

.

یونایتد: حدس زدن بازیکنان خط عقب تقریبا راحت است: داوید دخیا در دروازه می ایستد، روی فردیناند و جانی اونز مدافعین مرکزی هستند و پاتریس اورا و رافائل نیز مدافعین کناری. ولی در هافبک و خط حمله انتخاب بازیکنان به ترکیب انتخابی سرالکس بستگی خواهد داشت که در پست قبلی کاملا بحث شد.
اگر 4-4-1-1 به کار برده شود، دو نفر از مایکل کریک، اسکولز، کلورلی و اندرسون در خط هافبک قرار می گیردن و آنونیو والنسیا قطعا در بال راست حضور پیدا می کند. در سمت چپ نیز احتمال حضور دنی ولبک بالاست ضمن اینکه نانی نیز یکی از گزینه هاست. روبین ون پرسی نیز در این سیستم نقش شماره 9 را ایفا می کند و رونی نیز پشت سر او به کار گرفته می شود:

.

شکل 1: ترکیب احتمالی یونایتد برای سیستمهای روتین 4-4-1-1 یا 4-2-3-1

.


اگر سیستم ساختار لوزی انتخاب شود، کریک یا فلچر در رأس عقب لوزی قرار می گیرند و نقش هافبک دفاعی را بر عهده دارند. در دو جناح این لوزی نیز کلورلی یک جا را پر می کند و اندرسون یا احتمالا والنسیا نیز رأس دیگر را. رونی نیز در نقش بازیکن ساز این لوزی در پشت سر RVP و یکی از ولبک یا چیچاریتو به کار گرفته می شود.
.
در 4-3-3 کلاسیک، هر ترکیبی از کریک، اسکولز، اندرسون، کلورلی و فلچر می توانند در نقش سه هافبک ایفای نقش کنند. در بین مهاجمان نیز RvP مهاجم نوک است و والنسیا نیز بال راست خواهد بود. رونی نیز برای چنین بازی از قلم نمی افتد پس او در جناح چپ به کار گرفته می شود. ضمن اینکه فرگوسن می تواند از سیستم ترکیبی 4-3-3 و لوزی استفاده کند و رونی را مرکزی تر به کار بگیرد تا لوزی ساختار لوزی حفظ شود که کامل در پست قبلی در مورد این سیستم بحث شده.

.

شکل 2: ساختار ترکیبی 4-3-3 و ساختار لوزی که به وضوح فضای زیادی به ایوانوویچ می دهد.

.

نظر من چی هست؟ خوب هر چند مطمئن نیستم ولی فکر می کنم فرگوسن از همان سیستم لوزی که در یک ماه اخیر آزمایشش کرده استفاده کند. شاید کریک هافبک دفاعی باشد، کلورلی در جناح چپ لوزی و والنسیا در پستی جدید در جناح راست لوزی به کار گرفته شود. این اکوادوری از این نظر بازیکن منظم و منسجمی است و پیش از این در تیم ملی کشورش در نقشهای مرکزی تر هم بازی کرده است.

.
در حمله نیز فرگوسن شاید باز هم به رونی، ولبک و RVP روی بیاورد. با این ترکیب احتمالی، فرگوسن همیشه هرگاه ترکیب لوزیش جواب ندهد مجددا به ترکیب سنتی 4-4-1-1 یا 4-3-3 خودش باز می گردد. کریک و کلورلی به پست دو هافبک تغییر پست می دهند تا فرم 4-4-1-1 تشکیل شود یا با پیوستن رونی به آنها در خط میانی ترکیب 4-3-3 شکل می گیرد. در حمله نیز ولبک همواره توانایی انتقال به سمت چپ را دارد تا فرم 4-4-1-1 یا 4-3-3 تکمیل شود. فراریت این بازیکنان به فرگوسن اجازه می دهد تا در ترکیبش همان اوایل بازی و بدون تعویض تغییر ایجاد کند.

.

.

شکل 3: ساختار لوزی یونایتد

.

ترکیب احتمالی چلسی: ترکیب دی متئو به مراتب ساده تر است و فرگوسن می تواند راحتتر ترکیب چلسی را حدس بزند. در سیستم 4-2-3-1 چلسی، پیتر چک دروازه بان است و خط دفاعی اشلی کول، ایوانوویچ، گری کهیل و داوید لوئیز را شامل می شود. در هافبک دفاعی نیز با مصدومیت لمپارد، رامیرز به اوبی میکل در میانۀ میدان ملحق می شود. در خط هافبک هجومی نیز سه بازی ساز چلسی، خوان ماتا، اسکار و ادن هازارد بازی خواهند کرد ولی اگر دی متئو بخواهد بیشتر جناح چپ تیمش را در دفاع تقویت کند، آنگاه می تواند از رایان برتراند به جای یکی از اسکار یا هازارد استفاده کند. در خط حمله نیز فرناندو تورس گزینۀ اول نقش شمارۀ 9 محسوب می شود.

.

.

شکل 4: سیستم چلسی

.

نکات کلیدی تاکتیکی

فرگوسن چه ترکیبی را انتخاب میکند؟ ما می دانیم که دیمتئو چگونه تیمش را می چیند و از سه شماره ده ذاتی یعنی ماتا، هازارد و اسکار همزمان استفاده می کند. چون فرگوسن از ترکیب دی متئو آگاه است، پس از این نظر برتری تاکتیکی دارد و ابتکار عمل دست اوست. و هر ترکیبی که او انتخاب کند، قطعا تأثیر زیادی در بازی خواهد گذاشت.

جدال اشلی کول برابر والنسیا: مهم نیست شما چه در مورد اشلی کول فکر می کنید ولی شکی نیست که او بهترین دفاع چپ جهان فوتبال در دهۀ اخیر بوده است. هرچند او بازیکن روزهای اوجش نیست ولی هنوز هم بازیکنی عالی محسوب می شود. علی رغم کیفیتهای بالای این بازیکن انگلیسی، والنسیا در سالهای اخیر در مصاف با او بسیار موفق بوده و اگر در جناح راست به کار گرفته شود، فرگوسن امید بسیاری دارد که او در جدال با اشلی کول موفق عمل کند و او را سر جایش در دفاع حفظ کند و همین مسئله خلاقیت حملات چلسی را کم می کند و آنها را در خط حمله بدون حضور اشلی کول قابل پیش بینی تر میکند. 4 یار جلویی چلسی به وضوح خطر ناک هستند -- اقلا سه هافبک هجومیشان خطرناکند! ولی همگیشان تمایل دارند که از جناحین بیشتر حمله کنند با خنثی کردن مدافعین کناری چلسی، زهر حملاتشان گرفته می شود.
.

داور: مارک کلتنبرگ

REFEREE: Mark Clattenburg

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 553
  • آی پی دیروز : 548
  • بازدید امروز : 2,253
  • باردید دیروز : 1,847
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 17,283
  • بازدید ماه : 41,261
  • بازدید سال : 212,455
  • بازدید کلی : 3,837,620
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30