loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
امیر بازدید : 573 پنجشنبه 18 تیر 1394 نظرات (8)

 


 
" به یاد دارم که وقتی برای انتقال او به توافق رسیدیم سرمربی آرسنال ، ارسن ونگر به من گفت که "او بهتر از آن چیزی است که فکرش را می کنی" و او راست می گفت ... تاثیر گذاری او از هر کس دیگری که من میتوانستم تصورش را بکنم بیشتر بود." - سر الکس فرگوسن
 
در حالی که فن پرسی به در های خروج الدترافورد نزدیک می شود انگار که این سخنان درخشان فرگوسن در مورد فصل اول حضور فن پرسی در الدترافورد مربوط به زمان های خیلی دور می باشد.
 
آوریل 2013 بود که فن پرسی با یک هتریک فوق العاده در برابر استون ویلا در الدترافورد قهرمانی بیستم شیاطین سرخ را حتمی کرد. دومین گل آن شب او که با یک ضربه ی والی از پاس 50 متری و فوق العاده ی وین رونی به ثمر رسید توسط فرگوسن خوشحال "بهترین گل قرن" لقب گرفت.
 
8 ماه قبل از آن سرمربی افسانه ای  یونایتد نقش اساسی را در انتقال پر سر و صدای فن پرسی از آرسنال ایفا کرده بود.
 
مهاجم هلندی در فصل 2011/12 در 48 بازی 37 گل را برای توپچی ها به ثمر رسانده بود و فرگوسن متقاعد شده بود که او همان مردی است که برای پس گرفتن جام از منچسترسیتی لازم دارد.
 
 
فن پرسی به طور غیر قابل انکاری این اعتقاد فرگوسن را تایید کرد و با 26 گل آقای گل لیگ برتر شد ولی بعد از یک فصل خیره کننده بخت و اقبال او به طرز دراماتیک کاهش یافت. به نظر می رسید بازنشستگی ناگهانی فرگوسن روی او تاثیر عمیقی گذاشته است. چیزی که بعد ها هم تیمی سابقش یعنی ریو فردیناند در گفتگو با تلویزیون باشگاه آن را تایید کرد.
 
"کسی که بیشتر از بقیه از آن اتفاق ضربه خورد رابین بود. او سال قبلش آمده بود و مزه ی موفقیت را چشیده بود و خواهان موفقیت بیشتر بود. مشخصا شما میتونید ببینید که این اتفاق بیشتر از هر کس دیگری در آن زمان به او ضربه زد."
 
مصدومیت هایی که فن پرسی در سال های ابتدایی با آنها دسته و پنجه نرم می کرد برگشتند و عملکرد او زیر نظر دیوید مویس نیز ضعیف تر شد. او که در سال 2012/13 به نوعی جای وین رونی را به عنوان مرد اصلی یونایتد گرفته بود به تدریج تاثیر گذاری کمتری از خود نشون داد و آمار او از 30 گل در 48 بازی به 18 گل در 28 بازی در سال بعد رسید.
 
فن پرسی هر گز زیر نظر مویس احساس راحتی نکرد و درماندگی خودش را بعد از باخت تیم مقابل المپیاکوس اعلام کرد:
 
" هم تیمی های من گاهی اوقات  مناطقی را که من میخواهم در آنها بازی کنم را اشغال کرده اند. این من را مجبور میکنه که حرکات خودم رو تنظیم کنم و به نظرم این مایه ی شرمندگی است."
 
پیش بینی می شد که آمدن سرمربی اش از تیم ملی هلند یعنی لوئیز فنخال نشانه ی خوبی برای او باشد مخصوصا بعد از چهار گلی که او برای تیم ملی هلند در جام جهانی به ثمر رساند. ولی افول فن پرسی نشانه ای از متوقف شدن نداشت و هیچ رفتار خاص و مخصوصی از طرف هم وطنش با او نشد و او خود را گرفتار در سلسله مرات جدید الدترافورد دید.
 
 
مچموع 10 گل در 29 بازی او بدترین رکورد او در 5 سال گذشته بود و با نگاهی به آمار بیشتر متوجه ادامه ی افول او می شویم. درست مثل کمتر شدن تعداد بازی ها ، گل ها و پاس گل هایش ، میانگین 3.7 شوت در هر بازی او در سال 2012/13 به 2.8 و میانگین 1.9 پاس کلیدی او در هر بازی او به 1 پاس کلیدی کاهش یافته است.
 
علی رغم سقوط دراماتیک او از اوج و سال های ابتدایی حضور او در لیگ برتر که با مشکلات مصدومیتی همراه بود ، فن پرسی شایسته ی این است که به عنوان یکی از بهترین مهاجمان لیگ برتر در یاد ها بماند ولو اینکه او یکی از پر افتخار ترین آنها نباشد.
 
در دوران اوجش او کاملا ویرانگر بود. ترکیبی از ظرافت ، وقار و کنترلی بی عیب و نقص به همراه حضوری مرگبار در محوطه ی جریمه و پای چپی نابود کننده.
 
 
و با وجود اینکه مصدومیت های متعدد تنها 2 فصل از 11 فصل حضورش در لیگ برتر به او اجازه داد تا بیش از 30 بار به میدان برود ، دوران حضور او در آرسنال و منچستریونایتد هنوز هم شامل 144 گل در 280 بازی می شود.از بین بازیکنانی که بیش از 100 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است فقط تیری آنری ، آلن شیرر و یان رایت می توانند میانگین 0.51 گل او در هر مسابقه را شکست دهند. در واقعه آمار گلزنی فن پرسی از برخی از بهترین های تاریخ لیگ برتر مثل مایکل اوون، رابی فاولر،اندی کول، و همینطور هم تیمی خودش یعنی وین رونی نیز بهتر است.
 
البته این 4 نفر می توانند به جام ها قهرمانی متعددی که برده اند اشاره کنند و فن پرسی علی رغم تمام استعداد هایش انگلیس را با یک جام لیگ برتر و یک قهرمانی اف ای کاپ که با آرسنال در سال 2005 آن را برد ترک می کند.
 
در واقع بیشتر از یک  "چه می شد اگر..." در داستان فن پرسی وجود دارد ولی این اصلا اتفاقی نیست که دو فصل رویایی او با آرسنال و منچستریونایتد که 67 گل زده در 96 بازی را برای او به دنبال داشت ، تنها فصل هایی بودند که او گرفتار مصدومیت نشده بود و در کل او از سال 2004 یک سوم بازی های آرسنال و منچستریونایتد را به خاطر مصدومیت از دست داده است.
 
شیوه ی جدایی او از آرسنال و آمدن به الدترافورد به گونه ای بود که او برای همیشه در شمال لندن چهره ی منفوری باشد ولی جایگاه فن پرسی در تاریخ یونایتد تضمین شده است. علی رغم بد شانسی های مکرر او ، تیم سال 2012/13 یونایتد فاصله ی زیادی با تیم های خوب فرگوسن داشت ولی با داشتن فن پرسی آنها یک شخص الهام بخش در تیم داشتند که تفاوت ها را رقم می زد. نقش اساسی او در قهرمانی بیستم در لیگ با توجه به مشکلاتی که بعد از آن گریبان گیر باشگاه شدند، هرگز فراموش نخواهد شد.
 
پس در حالی که به نظر منصفانه می آید که بگوییم فن پرسی هرگز نتوانست تمام توانایی های خود را در لیگ برتر نشان دهد ، باز هم نام او به عنوان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ لیگ برتر در تاریخ ثبت می شود.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط xaniar در تاریخ 1394/04/19 و 0:34 دقیقه ارسال شده است

http://www.givemesport.com/596984-manchester-united-must-attempt-to-sign-zlatan-ibrahimovic?autoplay=on
بلاخره یه جا خوندیم زلاتان بدرد منچستر میخوره.. حالا که رابین رفتنی شده متاسفانه فقط رونی رو داریم بهش تکیه کنیم ویلسون هم که جناب فنخال امسال درست و حسابی بهش بازی نداد تجربه کسب کنه!
زلاتان گزینه خوبیه مخصوصا برای اروپا....
البته اسم مهاجمایی مثله هری کین مداوم شنیده میشه اما خوشم نمیاد از تاتنهام بازیکن بخریم، بعدشم کین هم مثله ویلسون جوونه و اگه بیا آینده ویلسون خیلی تهدید میشه، قاعدتا یه بازیکن 40 میلیونی ترجیح داده میشه به ویلسونی که از آکادمی مفت اومده بالا.
در مورد آستین موافقم مخصوصا برای لیگ برتر اما اونو در حد و اندازه های رابین و تاثیر گذاری رابین نمیبینم، اما در کل سن و سالش خوبه و فیزیکش هم همینطور.
دیافرا ساخو هم بهمون لینک شد، امسال یه گل هم زد بهمون،
کلا آستین و ساخو و امثالهم قاعدتا برای پوشش رونی مناسبن اما نمیشه انتظار تاثیر گذاری چندان بالایی داشت برخلاف زلاتان،
در مورد زلاتان این نکته هم پیش میاد که زلاتان قاعدتا میخواد همیشه تو ترکیب باشه و نوک بازی کنه که اینجوری رونی بازم میره پشت مهاجم که باب میل من نیست این قضیه اما تاثیر گذاریش رو کتمان نمیکنم و معتقدم میتونه برگ برندمون تو فتح لیگ برتر و همچنین حتی تو چمپیونزلیگ باشه.
پاسخ : زلاتان فوق العاده است !
ولی خب تاحالا که خبری ازش نبوده !!! متاسفانه :/
ساخو بهمون لینک شده ؟؟؟؟
بدبختیه دیگه ! رابین رو فروختن حالا منچستر باید دنیال یه مهاجم باشه از در و دیوار بهمون مهاجم لینک می کنن !!!!

این نظر توسط xaniar در تاریخ 1394/04/18 و 23:38 دقیقه ارسال شده است

باشگاه تورینو اعلام کرد هنوز دارمیان به یونایتد ملحق نشده است.
میگن منچستر میخواد اولین پیشنهاد رسمیش رو برای جذب اشتایگر ارسال کنه.
و همچنین پیشنهاد دوم برای اشنایدرلین 27میلیون پوند برآورد میشه.

این نظر توسط xaniar در تاریخ 1394/04/18 و 22:39 دقیقه ارسال شده است

لامصب خیلی داغون بوده خط حملمون طی دو فصل اخیر!!! اصلا هم بنظرم مهاجم ها مقصر نیستن، رونی فقط 75گل تا شکستن رکورد شیرر فاصله داره اما با شرایط موجود میتونه این کار رو بکنه!!!!
معتقدم رونی خیلی وقتها پیش میتونست این رکورد رو بشکونه اما تغییر پستهای مداوم جلوی این رکورد شکنیش رو گرفت.
............
شرایط اصلا بر وفق مراد مهاجما نبوده تو این چند وقت اخیر,
چندتا از مهاجمهایی که سطحشون به مراتب پایینتر از رونی و رابینِ رو اگه آمارشون رو مورد برسی قرار بدیم طی چند فصل اخیر میبینیم که اونا از رونی و رابین بهتر بودن در کمال تعجب، مهاجمایی که دستمایه طنز هوادارای خودیشون هستن.
اولیویر جیرود که صدای هانری رو در آورده توی دو سال اخیر در کل رقابتها واسه آرسنال 42 گل به ثمر رسونده این آمار برای رابین 28 گل و رونی
34 گل.
 بنزما هم تو دو فصل اخیر 46 گل زده!!
و جالبه هیگواینی که صدای آرژانتینی ها رو درآورده تو دو فصل اخیر 53 گل به ثمر رسونده. یعنی فقط 9 گل کمتر از مجموع گلهای رونی و رابین طی دو فصل اخیر.
مشکل از هرجا باشه مشکل از رونی و رابین نیست اینو مطمئنم.........

این نظر توسط xaniar در تاریخ 1394/04/18 و 22:20 دقیقه ارسال شده است

این آمار حیف اونایی رو مورد بررسی قرار داده که بیش از 100 گل زدن تو لیگ, وگرنه آمار نیستلروی فقط از هانری ضعیفتره! توی 150 بازی لیگ 95گل زد، آمار 0.63گل به ازای هر بازی شگفت آوره تازه آمارش میتونست بهتر باشه اگه اون مصدومیتای عذاب آور سراغش نمیومدن.
رابین خاطره نیستلروی رو برای هممون زنده کردشکلک آمار رابین هم عالیه، تو منچستر هم عالی بوده انصافا فقط امسال شاید زیاد گل نزد که اونم مقصر نبود بیچاره کل تیم امسال آمارش خیلی ضعیف بود از لحاظ گلزنی.
پارسال هم آمارش شگفت انگیز بوده تو 18بازی 12گل زده اگه فرض کنیم میتونست مثل فصل اولش 35بازی بکنه اونوقت حدود 24گل میتونست بزنه و پس از سوارز نفر دوم لقب بگیره.

این نظر توسط حمید بکهام در تاریخ 1394/04/18 و 19:50 دقیقه ارسال شده است

رابینشکلک از اصلیترین دلایل قهرمانی بیستم...
تا قبل از پیدا کردن جانشین براش،فروشش حماقت محضه.بیشتر نا امیدیهایی که گریبانگیر رابین شد،دلیلش بازنشستگی فرگی بود.خدا میدونه وقتی رابین اومد منچستر با خودش چه آرزوهایی رو آورد. قهرمانی لیگ،لیگ قهرمانان و و و... اما به یکباره با اعلام بازنشستگی فرگی،همه چی براش تموم شده به نظر میرسید.
و یکی از اصلیترین دلایل افتش هم برمیگرده به مصدومیتهای پیاپی.

رابین با اینکه 3فصل بیشتر تو منچستر نبود،اما از محبوبیت ویژه ای برخوردار شد. که البته این بیشتر برمیگرده به عملکرد خوب خودش در تمام زمینه ها اعم از: غیرت،بازی خوب و اخلاق بی نظیرش.

رابین هرجاکه بره،جایگاهشو نزد ما از دست نمیده و شاهکارهاش فراموش نمیشه...شکلک
ممنون داداش امیر...شکلک
پاسخ : خواهش می کنم !
دقیقا بازنشستگی فرگی عین یه آب سردی بود که رو آتیش ریختن شور و اشتیاق رابین رو کشت !!!

واقعا هم تو این مدت کم محبوبیت خاصی داشت شکلک

این نظر توسط سعید در تاریخ 1394/04/18 و 19:48 دقیقه ارسال شده است

دروود به همه .... مهاجم کامل و سالمی بود .. ای کاش فصل قبل مصدومیت گریبان گیرش نمیشد .. ای کاش ... رابین دوس داشتنی مظلوم واقع شد... شکلک
پاسخ : درود همه به شما ... . من میگم ای کاش 2 سال زودتر میومد منچستر شکلک ......
3 سال زیر دست فرگوسن عجب مهاجمی میتونست بشه :/

این نظر توسط xaniar در تاریخ 1394/04/18 و 19:36 دقیقه ارسال شده است

رابین حقش بود دوتا جایزه پوشکاش ببره گل والی و گل شیرجه ایش تو ج ج
همیشه زیباترین گلها رو میزد؛ واقعا راسته، انگار حرفای فرگی مربوط به خیلی وقت پیشه، دردناکه واقعا جداییش.
در ضمن این تو دلم مونده همیشه میخواستم بگم اما مراعات بعضی از یونایتدیا رو میکردم!! هیچوقت نفهمیدم چرا بعضیا از فن پرسی بدشون میومد همیشه ازش انتقادهای نابجا میکردن، جالبه بعضیا بهش میگفتن خائن تو زمان مویس!!!!!! واقعا جای تاسف داشت!! کسی که دردونه ی سرالکس بود رو همه باید دوستش میداشتن.
البته گمون کنم یونایتدی های اونور آب همشون رابین رو دوست داشته باشن
شکلک
کسی که پیشنهاد سیتی و یووه رو زد زمین بیاد منچستر، مطمئن باشید سیتی پیشنهاد بیشتری هم داده بوده بهش...
ایشالله بمونه اما......
پاسخ : واقعا این دو تا گلی که گفتی همه چیزشون عالی بود ! پاس فوق العاده و ضربه ی فوق العاده !!! مخصوصا اون گل شیرجه ایش !! خیلی هوش بالا و قدرت تصمیم گیری بالایی میخواست تو اون شرایط !!! اصلا اون گلش اسپانیا رو تو اون بازی با خاک یکسان کرد!

واقعا منم هیچوقت نفهمیدم ! هیچی هم نباشه دستش به خاطر قهرمانی بیستم درد نکنه !!!

این نظر توسط xaniar در تاریخ 1394/04/18 و 19:25 دقیقه ارسال شده است

ممنون کاملِ کامل بودشکلک
حماقته فروشش!
هیچ مهاجمی رو نمیتونیم پیدا کنیم که کاریزمای رابین رو برامون داشته باشه، بنظرم این کار به ضرر دیپای هم خواهد بود، فنخال و بلیند تجربه آنچنانی ندارن از پریمرلیگ رابین میتونست خیلی کمکش کنه، همه میدونن رابین دوست داشت تا 40سالگیش هم تو منچستر بازی بکنه، واقعا متاسفم براشون هم فنخال و هم وودوارد اینطور که بوش میاد ووداوارد هم تو انتخاب بازیکنا کم تاثیر نیست!!!!!!!!!!!!
پاسخ : خواهش می کنم شکلک

بر کسی که پوشیده نیست من خودم چقدر رابین رو دوست دارم و اصلا دوست ندارم بره ولی ولی ولی حداقل حداقل یعنی کمترین کار ممکنی که باید به ذهن اینا برسه آقا تا وقتی یه مهاجم درست و حسابی نگرفتیم این رو نفروشیم !!! باز حداقل اول هری کین یا اصلا چارلی آستین رو میخریدن بعد این رو میفروختن !! :/


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 159
  • آی پی دیروز : 564
  • بازدید امروز : 518
  • باردید دیروز : 2,467
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 518
  • بازدید ماه : 41,993
  • بازدید سال : 213,187
  • بازدید کلی : 3,838,352
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30