loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
سعید.م بازدید : 699 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (4)

سرمربی منچستر یونایتد لوییز ونگال آشکار کرد تصمیم او در استفاده از سیستم 2-5-3 در الدترافرد موجب می شود شاگردانش راحت تر دفاع کنند.

این سیستم در طول جام جهانی امسال به طرز فوق العاده ای به کار هلند آمد و در واقع در طول پیش فصل به درد شیاطین سرخ هم خورد، اما در روز اول لیگ برتر به شکل بی رحمانه ای با باخت خانگی شکه کننده 2-1 مقابل سوانزی سیتی همراه شد.

فلسفه این مرد 63 ساله در پی این نتیجه زیر سوال رفت، با این اعتقاد گسترده که آن سیستم سه دفاعه می توانست از عهده سرعت و جنبه فیزیکی لیگ برتر بر آید.

با این حال، سرمربی سابق بارسلونا به شدت از نگرشش در زیبا بازی کردن دفاع کرد، او مدعی شد این سیستم کار را برای واحد دفاعی تیمش آسان تر می کند و باعث می شود در حملات گزینه ها افزایش پیدا کنند.

او آشکار ساخت: "چون این برای دفاع کردن آسان تر است. شما باید از فضا و بازیکنی که واردش می شود دفاع کنید. هنگامی که شما به آن شکل بازی می کنید کمتر از 15 متر فاصله [بین سه دفاع میانی] ایجاد می شود، و سپس وقتی که شما خوب اجتماع کرده باشید دفاع کردن ساده تر است."

"اغلب بازیکنان اینجا گسترده اند و هنگامی که در یک مسیر تاکتیکی مناسب و یک زمان تاکتیکی مدبرانه خوب حرکت کنند اغلب آزاد هستند، هنگامی که من با سه مهاجم بازی می کنم آن ها هم گسترده اند. هنگامی که با دفاع کناری ها بازی می کنید آن ها هم گسترده اند، ولی همیشه نمی توانند جلو بروند."

"وقتی با سه دفاع میانی بازی می کنید، آن ها[وینگ بک ها] همواره می توانند رو به جلو حرکت کنند. هر دو در یک زمان. آن یک ریسک است اما من یک مربی ریسکی هستم. سپس شما باید جریان بازی را عوض کنید، و می دانید که تمام آن بازیکنان گسترده آزادند. حالا، ما باید برای پیدا کردن بازیکنان آزاد بیشتر نگاه کنیم."

با این حال موفقیت این سیستم به کیفیت بازیکنانی که در آن به کار گرفته می شوند بستگی دارد. متاسفانه بنظر نمی رسد بازیکنان یونایتد قادر باشند در آن مدت زمان کمی که در حال حاضر نیاز است خودشان را وفق دهند.

ضمناً یونایتد به ویرساید سفر می کند تا بعد از ظهر یک شنبه مقابل ساندرلند قرار گیرد، و هیچ چیزی جز سه امتیاز بازی فشار را از روی شانه های این مرد هلندی بر نخواهد داشت، در  تئاتر رویا ها سطح انتظارات چنین است.


ویدیوی هایلایت های بازی منچستر یونایتد و لیورپول در لیگ برتر زیر 21 ساله ها با حجم 9.28 مگابایت، دانلود کنید.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط omidgh در تاریخ 1393/06/02 و 14:18 دقیقه ارسال شده است

انصافا بهترین سیستم برای بازیکنای ما همون 4-4-2 لوزی بود که فرگی اجرا میکرد . هم 2 مهاجمه بود هم وینگ داشت . فکر کن عدنان و دیماریا وینگامون باشن,ماتا پشت مهاجم رونی و رابین هم مهاجم . تازه شاو هم میتونست تو پست خودش بازی کنه .البته از لحاظ دفاعی یه خورده ضعیف بود که یه هافبک دفاعی قلدر تو راس لوزی میتونه حلش کنه (مثل جونز تو بازی با رئال ) ...
ولی برای 3-5-2 اگه بتونیم یه هافبک دفاعی تخریبی قوی بخریم, که موقعی که وینگ بک ها جلو میرن بیاد یکم عقب تر و تو دفاع کمک کنه عملا میتونیم موقع ضد حمله ها 4 نفره دفاع کنیم که خیلی از مشکلاتمون رو شاید حل کنه .
در مجموع الان یه هافبک دفاعی خوب از همه چی واجب تره .

این نظر توسط سعيد در تاریخ 1393/06/02 و 11:20 دقیقه ارسال شده است

خب راست گفته ديگه جنجال درست نكنين واسش سه تا هسته ي مركزي و دوتا وينگ بك مامانيشکلک
ولي جداي هر سيستمي كه هرمربي هستفاده ميكنه
اون سوئيچ بازيكنا موقع حمله و دفاع مهمتر از شروع بازي با هر سيستمي هست...و همون كيفيت كار بازيكنايي كه ميتونن اون سيستم رو پياده كنن
الان اون كواردادو واقعا ميتونه خوب باشه واسه اين سيستم يا خوده من ولي من سرعتي نيست من شبيه زيدانه بازيم مرسيشکلکشکلک
پاسخ : -----------------------------------------------------
تو الان تو کف ونگال و بازی های پیش فصلی شکلک من کلمن اورتون رو ترجیح میدم، ولی کوادرادو هم عالی بود. دیگه بازیکن بزرگتر پیدا نکردی خودت رو بچسبونی بهش شکلک

این نظر توسط بابک در تاریخ 1393/06/02 و 11:09 دقیقه ارسال شده است

با وجود حرف هاش من هنوز معتقدم توی انگلیس جواب نمیده.
تیم های انگلیسی بیشتر سعی میکنن از جناحین حمله کنن و به خاطر همین بازیکن های کناریشون بیشتر کار میکنن و با دو نفر که پشت هم بازی میکنن قوی تر هم میشن و یه وینگ-بک نمیتونه جلوشون وایسه. مثلا بینز و میرالاس رو نگاه کنید. واقعا یه نفر میتونه جلوشون رو بگیره. یا مثلا بازی با چلسی والنسیا باید جلوی لوئیز و هازارد رو بگیره؟! اگه هم قرار باشه هافبک وسط ها اینجور مواقع بیان به وینگ-بک کمک کنن وسط زمین خالی میشه.
ما هنوز هم برای خلق موقیت توی عمق مشکل داریم و بازی رو میبریم کناره ها که سانتر کنیم. پس فکر کنم بهترین کار اینه که جلوی تنها راه موقیت ساختنمون رو نگیریم.
پاسخ : ----------------------------------------------
دقیقا باهات موافقم. البته قبل وینگ بک ها ی دفاع میانی بیشتر هست، کلا اگه بتونیم ی هافبک تخریبی خوب بخریم مشکلای دفاعیمون احتمالا حل میشه ولی کلا من از این سیستم خوشم نمیاد، منسوخ شدست تقریبا

این نظر توسط پویا در تاریخ 1393/06/02 و 1:02 دقیقه ارسال شده است

سلام ، ممنون داش سعید.
حضور سه دفاع میانی توی این سیستم و همینطور امکان استفاده از دو مهاجم برای ما خوبه ، اما تو بازی اول رونی به وضوح نشون داد که اصلا نمیتونه اون جلو دووم بیاره و منتظر ایجاد موقعیت بشه ، اواخر بازی مرتب میومد عقب زمین و مثل دو فصل گذشته تیم رو راه میندازخت با حرکاتش ، برای همین به نظرم رونی نمیتونه یکی از دو مهاجم باشه ، شاید رونی رو تو خط هافبک به کار بگیریم و از رابین و ولبک استفاده کنیم بهتر باشه.
اما بار اصلی دفاع روی دوش دو وینگ بک هستش ، از این نظر که موقع دفاع کردن خط دفاع به دفاع 5 نفره تبدیل میشه خوبه ، اما توی ضد حملات به شدت این سیستم آسیب پذیره ، و به خصوص توی لیگ برتر که اکثر تیم ها مالکیت رو واگذار میکنن و از تک فرصت هاشون گل خلق میکنن خیلی ریسک بالایی داره.
در ضمن با توجه به بازیکنایی که ما در اختیار داریم بعیده بتونیم با این سیستم جلو بریم ، مثلن عدنان بازیکنیه که یا باید پست 10 استفاده بشه یا وینگ ، به هیچ وجه نمیتونه وینگ بک باشه ، ریس جیمز و جسی لینگارد و حتی روخو انتخاب های خیلی بهتری هستن ، با توجه به اینکه ونگال اصلن تمایلی به سوخت شدن عدنان با استعداد نداره باید دید که در ادامه ی فصل چه برنامه ای در سر داره.
پاسخ : -------------------------------------------
سلام، قربانت
در کل ماتا با اون پست تو بازی گم میشه و تاثیرگذار خاصی تو جریان بازی نداره، من وقتی بازی های پیش فصل رو میدیدم حدس میزدم که ماتا کم کم از ترکیب اصلی خارج شه. بنظرم بهترین پست برای رونی و تیم پشت مهاجمه، اینطوری شانس ولبک هم برای بازی کردن بیشتر میشه.
سمت چپ شاو می تونه از پسش بر بیاد و اگه می تونستیم برای سمت راست شیموس کلمن رو هم بخریم سمت راستمون هم تضمین می شد. والنسیا اونجا خوب دفاع می کنه ولی چون اون گوشه تنهاست و با ی پا بودنش تو حمله گزینه های زیادی نداره مجبوره سانتر کنه که سانتر هم بلد نیست، پس من برای اونجا رافائل رو ترجیح میدم. بنظر من تو اون ضد حمله ای که گل دوم رو خوردیم اگه به جای یانگ ی دفاع معمولی هم بود توپ رو رد می کرد و روی گل اول هم اگه ی هافبک تخریبی داشتیم می تونست جلوی سونگ رو بگیره که نتونه انقدر آزادنه شوت بزنه یکی مثل فرناندو، کاروالیو و...
جلو که میشه رفت ولی بازیکنا می سوزن به قول خودت.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 313
  • آی پی دیروز : 564
  • بازدید امروز : 1,382
  • باردید دیروز : 2,467
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 1,382
  • بازدید ماه : 42,857
  • بازدید سال : 214,051
  • بازدید کلی : 3,839,216
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30