loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
مدیریت بازدید : 1810 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

 

http://www.manutd.com/~/media/Images/Fanzone/Wallpapers/201011/Exclusive/Scholes2.ashx?w=2560&h=1600

50 نقل قول برای معنا کردن یک اسطوره

cantheyscore

ترجمۀ اختصاصی Thebusbybabes.rozblog.com

(توضیح مترجم: این متن پس از بازنشستگی موقت اسکولز نوشته شده است)

اسکولز، بدون شک بهترین هافبک زمان خودش بود. تمام هم صنفان او به طرق مختلف زبان به تمجید از او گشوده اند که به خوبی عظمت و بزرگی او را نشان می دهد.

در 676 بازی برای منچستر یونایتد، او 150 گل به ثمر رساند، 10 جام لیگ برتر، 2 جام قهرمانی اروپا و 3 اف ای کاپ و 2 لیگ کاپ و 5 کامیونیتی شیلد نیز برنده شد، ولی این احترامی که او در بین اهالی فوتبال کسب کرده است، بدون شک بالاترین دستاورد او محسوب می شود.

از سراسر دنیا، 50 نقل قول برتر را که میراث ماندگار او در جهان فوتبال را بهتر از هر مقالۀ دیگری خلاصه می کنند در زیر می آوریم:

 

ژاوی

"هواداران در اسپانیا بسیار او را قبول دارند و نزد من نیز احترام بالایی دارد. پل اسکولز در نظر من یک الگو محسوب می شود. او بهترین هافبکی است که من در 15 تا 20 سال گذشته دیده ام. اسکولز یک بازیکن خارق العاده همه چیز تمام است."

 

برباتف

"هیچ فرد دیگری در دنیا نمی تواند به شیوه اسکولز فوتبال بازی کند. پاسهای او به گوشه گوشه زمین و شیوه ای که بازی را تغییر می دهد خارق العاده است. هر مربی ای از او راضی خواهد بود. ولی خوشبختانه او اینجاست و با ما بازی می کند."

 

زین الدین زیدان

"سختترین حریف من؟ اسکولز از تیم منچستر. او یک هافبک کامل است."

"اسکولز بدون شک بهترین هافبک زمان خودش است."

 

آندرس اینیستا

"رونی یکی از بهترین بازیکنان جهان است و من از تماشای بازی او لذت می برم. ولی اگر بنا باشد تنها یک بازیکن انتخاب کنیم، آنگاه به خاطر تاریخ غنی و تمام دستاوردهایشان باید یکی از بین پل اسکولز و یا رایان گیگز انتخاب شود. آنها دو اسوه و نمونۀ درخشان برای هر بازیکنی محسوب می شوند."

 

سر الکس فرگوسن در ژانویۀ 2003:

"هر جا که من مربی ای دیدم، به من گفتند که اسکولز بازیکنیه که پسند کردند و از بازیش لذت بردند. ولی اگر فکر کردن که می تونن اسکولز رو بگیرن دارن وقتشون رو هدر می دن! اسکولز یک پسر صاف و سادۀ منچستری است. او عاشق باشگاهه و امکان نداره اینجا رو ترک کنه. او تمام عمرش اینجا خواهد بود."

 

ادگار داویدز در اوج دوران بازیش:

"من بهترین نیستم، اسکولز بهترین است."

 

پینو پالیارا مشاور رئیس اینتر، ماسیمو موراتی در جولای 2000

"من به موراتی گفتم که خرید اسکولز "مأموریت غیر ممکن" است. برای خرید او به چیزی بیش از پول نیاز است. او دو سه تا بلوک آنورتر از اولدترافورد متولد شده است. او به پوشیدن رنگ پیراهن یونایتد خو گرفته است."

 

پپ گواردیولا

"در بین تمامی بازیکنان منچستر یونایتد، من پل اسکولز را انتخاب می کنم – او بهترین هافبک عصر خودش است. من خیلی دوست داشتم که روزی در کنار او بازی کنم."

 

لورن بلان

"هر کسی که از من پرسیده من بارها گفته ام که اسکولز بهترین بازیکن انگلیسی است."

 

روی کین:

"یک بازیکن به طرز اعجاب انگیزی مستعد که از نظر شخصیتی نیز بکر و عالی است."

 

سر بابی چارلتون:

"من ابایی ندارم از اینکه نام یک نفر را به عنوان بهترین شخصیت فوتبالی نام ببرم. او پس اسکولز است. در بین بازیکنانی همچون دنیس لاو و جرج بست که من در کنارشان بازی کرده ام و پس از آن در بین بازیکنان دورۀ سرالکس فرگوسن که بازیهایشان را تماشا کرده ام، در بین همه پل اسکولز بازیکن مورد علاقه من است. من عاشق ادراک و دید او از بازی هستم و وقتی او هست، اطمینان دارید که برنده می شوید و او بالاخره یک راهی برای پاس مهلک آخر که منجر به گل شود یا یک شوت کشنده پیدا می کند."

 

پاتریک ویرا:

"بازکنی که در لیگ برتر من بیش از همه قبول دارم؟ خیلی ساده ست – اسکولز"

 

سسک فابرگاس:

"اسکولز کسی است که من آرزوی رسیدن به سطح او را دارم. او بهترین بازیکن لیگ برتر است."

 

تیری هانری:

"من درک نمی کنم که چرا اسکولز تا به حال جایزه بهترین بازیکن سال را نبرده است. او باید این جایزه را سالها قبل کسب می کرد. شاید به این دلیل است که او مانند بقیه ستاره ها خیلی به دنبال زرق و برق و خودنمایی نیست."

 

خوزه مورینیو:

"چرا او برای انگلیس بازی نمی کند؟ این احمقانه است. اسکولز یک بازیکن بسیار بسیار بزرگ است. بسیار با تجربه و از نظر من هنوز هم یکی از بهترین هافبکهای جهان است. منچستریونایتد بابت داشتن چنین بازیکنی خوش اقبال است."

 

برایان کید:

"پل اسکولز در بین تمامی بچه هایی که من دیده ام، بهترین مغز فوتبالی را داشته است. بهتر بگم، سبک و کلاس اسکولز را هیچ کس ندارد و مختص خودش است."

 

مارچلو لیپی:

"پل اسکولز یکی از اولین انتخابهای من برای گرد هم آوردن یک تیم عالی خواهد بود – همین حرف نشان می دهد که من همیشه چقدر او را عالی  ارزیابی کرده ام. او یکی از اولین بازیکنانی بوده که من اگر شانسش را داشتم، خریداری می کردم."

 

سسک فابرگاس:

"او یک بازیکن کامل و منحصر به فرد است. او همیشه برای توپ می جنگد و از یار نفرگیر مقابلش می گریزد تا به همتیمیهایش در کسب پاسها کمک کند – چه در دفاع و چه زمان حمله و شوت به سمت دروازه. برای هر بازیکن در لیگ برتر، اسکولز آن الگویی است که می خواهند از او تقلید کنند. من دوست دارم که دوران ورزشیم را با افتخاراتی نظیر اسکولز به پایان برسانم."

 

خوان سباستین وروون نیز زمانی که به چلسی فروخته شده بود و طی یک مصاحبه از او در مورد بهترین بازیکن انگلیسی سؤال شد و او پاسخ داد: "پل اسکولز"

 

مایکل کریک:

"پل اسکولز بازیکنی خارق العاده است. وقتی که کنار او بازی می کنید متوجه می شوید که چه استعداد ناب و ویژه ای است."

 

سر الکس فرگوسن:

"تعداد کمی از بازیکنان می توانند چنین باشند ولی اسکولز هم یکی از همان تعداد اندک است – و من می دانستم که یکی از آنهاست. به همین دلیل است که من بدون هیچ شکی می گویم که اسکولز بهترین بازیکن در انگلیس است. او بهترین استعدادها را دارد، بهترین تفکر و مغز فوتبالی را داراست. هیچ کس نمی تواند با او برابری کند."

 

جرج بست پس از بازنشستگی پل اسکولز از تیم ملی:

"انگلیس بهترین بازیکنش را از دست داد."

 

گلن هادل:

"هیچ بازیکن دیگری مانند او در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود."

 

ریو فردیناند:

"پل اسکولز بهترینه. او عجیب ترین کارها را در تمرین انجام می دهد، مثل اینکه به شما میگوید "آن درخت را آنجا می بینی؟" در چهل یاردی ما – "من توپ رو به اون درخت می زنم" و همین کار رو هم می کند. همه در باشگاه او را به عنوان بهترین بازیکن قبول دارند."

 

گری نویل:

"من اسکولز رو با هیچ کسی عوض نمی کنم. به راحتی می تونم بگم که او بهترین بازیکنی بوده که من در کنارش بازی کردم. او بهترین است."

 

میکا ریچاردز:

"او همیشه در جای درست هستش، همیشه جایی که توپ پشت محوطه به زمین می افته او هم همونجاست. برخی جای توپ رو گم می کنن ولی او همیشه در زمان مناسب در بهترین جاست. او بازیکن مورد علاقه من در تاریخ فوتباله. او باورنکردنیه. اگر به او کمترین شانسی بدید، او گلزنی می کنه."

 

درن فلچر:

"ما هرگز کس دیگری مثل پل اسکولز رو نخواهیم دید. او یک اسطوره است و یک الگو و معیار واقعی. او خیلی به زندگی خارج از زمین سوپرستاره های این روزهای فوتبال علاقه ای ندارد، ولی در زمین یک بازیکن در سطح اول جهانی است. شاید در خارج از فضای منچستریونایتد، او آن احترام و توجهی که شایسته ش بوده رو کسب نکرده، به این دلیل که خیلی کاری با رسانه ها ندارد. او مصاحبه های زیادی انجام نمی ده، من اصلا باور نمی کنم که او هیچ گاه برای بهترین بازیکن جهان یا اروپا یا بهترین بازیکن داخلی نامزد نشده در حالی که در هر فصل حضورش حدود 20 گل از خط هافبک به ثمر رسانده است. خیلی آزار دهنده ست که او هیچ وقت جایزه ای شخصی نبرده."

 

تری ونبلز:

"او بهترین پاسور برای پاسهای یک ضرب و دو ضرب در انگلیس است. او بازی رو متفاوت از جوری که بقیه می بینند میبینه."

 

آلان شیرر:

"اگر از فوتبالیستها بخواهید که بهترین بازیکن رو انتخاب کنن، اکثرا پل اسکولز رو انتخاب می کنند. او قابلیت تکل زنی دارد و قدرت پاس و شوتش در بالاترین سطح است. او پایدار ترین و مستعد ترین بازیکنی است که ما در سالیان دراز متمادی داشته ایم."

 

گرودون استراچان:

"اسکولز بهترین هافبک انگلیس در 30 سال اخیر بوده. شاید برای پیدا کردن فردی مشابه اسکولز، باید تا دورۀ سر بابی چارلتون به عقب برگردید. وقتی که توپ روی پای او می افتد (قبلش همه را برانداز کرده) و می تواند به شما بگوید که هر بازیکن دیگر در کجای زمین قرار دارد. دقت و هوشیاری او خارق العاده است."

 

فیل نویل:

"از نظر من پل بهترین بازیکن انگلیس است. او موجب نگرانی حریفان می شود.با هر بازیکن دیگر از انگلیس که می خواهید صحبت کنید و او قطعا اسکولز را به عنوان یار کلیدی انتخاب می کند. از نظر من به اندازۀ استحقاق او به او توجه نشده. او یک بازیکن در سطح اول جهان است و شایستگی حضور در کنار نامهایی همچون زیدان و فیگو را دارد."

 

ایدور گودیانسن:

"اسکولز یکی از کاملترین بازیکنانیه که من دیدم. بازی تک ضرب او خارق العاده است. هر وقت که مقابل او بازی کردم، هیچ وقت نتونستم به او نزدیک بشم."

 

تیری هانری:

"برای سالیان متمادی اسکولز بهترین بازیکن پرمیرشیپ بوده است. او خارق العاده است. او همیشه در طول دوران ورزشیش کمتر از چیزی که استحقاقش را داشته بهش توجه شده است. او یک بازیکن تیمیه، یک بازیکن با حرکات تک ضرب و دو ضرب (بدون کار اضافه). که قدرت تصمیم گیری بالایی دارد و بازی تیمش را راه می اندازد."

 

سر الکس فرگوسن:

"هوشیاری او پیرامون اتفاقات حول محوطه از اکثر بازیکنان دیگر بالاتر است. از جوانیش همیشه در بهترین زمان ممکن به داخل محوطه زده است، ولی در پشت محوطه هم با به کار گیری خوب تجربه ش، تأثیر گذارترین فرد است."

 

ادگار داویدز:

"همۀ ما (هافبکها) تمام تلاشمان این است که بتوانیم به خوبی او بشویم همه می توانند از او درس بیاموزند."

 

تونی آدامز:

"من پل اسکولز را بازیکنی عالی م دونم. او بازیکنی باهوش است، او سخت کوش است و ضمنا گلهایی عالی به ثمر میرساند. او خیلی زرق و برق و سر و صدا ندارد و یک پسر ساکت است ولی یک مهرۀ اساسی برای منچستریونایتد و انگلیس محسوب می شود. او رأی من را به عنوان بهترین بازیکن سال خواهد داشت."

 

سم آلاردایس:

"در جهان هافبکی بهتر از او نیست."

 

کوین کیگان:

"چیزی که یونایتد دارد و چلسی ندارد، پل اسکولز است. من فکر می کنم که او وجه تمایز خیلی اتفاقات در فوتبال انگلیس محسوب می شود."

 

دیوید بکام نیز می گوید که از همتیمیهایش در رئال مادرید، امثال زیدان، رائول، رونالدو، فیگو، روبرتو کارلس و ... می شنیده است که اسکولز قابل احترام ترین رقیبشان بوده: "او همیشه یکی از بازیکنانی بود که درباره ش حرف می زدند. حتی زمانی که در رئال مادرید بودم، بازیکنان از من می پرسیدند که :او چه طور بازیکنیه؟ آنها به او احترام میگذاشتند و چنین احترامی از جانب چنان بازیکنانی عالی است."

 

نیکی بات:

"به نظر من او یکی از سه یا چهار بازیکن برتری است که برای یونایتد بازی کرده اند."

 

فیگو:

"من همیشه از دیدن اسکولز (مثل زمان دیدن آدمهای مشهور) هیجان زده می شم، چرا که معمولا هیچ وقت نمی توان او را دید، در زمین بازی که نمی توانید او را گیر بیندازید، بعد بازی هم یکهو محو می شود."

 

گیگز:

"من در دورۀ حضورم در یونایتد با بازیکنان بزرگ زیادی بازی کرده ام، ولی می خواهم اعلام کنم که اسکولز بهترین آنها بوده است."

 

ماردونا:

"تکنیک و مهارت فنی او منحصر به فرد است."

 

مسی:

"در لاماسیا اسم او خیلی ذکر می شد، او یک معلم است."

 

نزری:

"شنیدن خبر بازنشستگی اسکولز ناراحت کننده است. بازیکنی عالی و در سطح اول جهان. زیزوی انگلیسی."

 

پله:

"اگر او در کنار من بازی میکرد، من گلهای به مراتب بیشتری به ثمر می رساندم."

 

پیکه:

"یکی از بهترین بازیکنانی که من در عمرم دیده ام! در تمرینات عالی بود. بازی کردن در کنار او لذت بخش بود!"

 

کیروش:

"وقتی اسکولز در تیم است، انگار چراغها روشن هستند!"

 

رونالدینیو:

"من می خواهم که مانند او پاس بدهم، چه کسی به او یاد داده که چنین پاس بدهد؟"

 

کریستیانو رونالدو:

"اسکولز بهترین بازیکنی است که من در کنارش بازی کرده ام و وقتی جوان بودم او خیلی به من کمک کرد. او عالی است."

 

رونی:

"اسکولز بهترین بازیکنی است که من در کنارش یا در برابرش بازی کرده ام."

 

آندری شوچنکو:

"یونایتد دو تن از بهترین بازیکنان جوانرا در تیمش داشت، رونالدو و رونی، ولی بازیکنی که بیش از همه من را تحت تأثیر قرار داد، اسکولز است. او کلیدی ترین بازیکن یونایتد است. او در زمین خیلی کارها را ممکن می کند."

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 210
  • آی پی دیروز : 564
  • بازدید امروز : 831
  • باردید دیروز : 2,467
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 831
  • بازدید ماه : 42,306
  • بازدید سال : 213,500
  • بازدید کلی : 3,838,665
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30