loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
مدیریت بازدید : 573 پنجشنبه 21 شهریور 1392 نظرات (10)

در سپتامبر 2001، جرج بست یک مصاحبه با یونایتد رویوو، ویژه نامۀ رسمی مخصوص بازیهای باشگاه، ترتیب داد. در این مصاحبه او برخی از نکات برجستۀ دوران ورزشی خودش را انتخاب کرده است...

علایق کهن فوتبالی

"به عنوان یک پسر بچه من دنبال کنندۀ بازیهای ولوز بودم، تیمی که در دهۀ پنجاه تیمی عالی بود، و یادم میاد که اونا بودن که اولین بار زیر نور نورافکن ها بازیشون از تلویزیون پخش شد. گلنتوران Glentoran باشگاه من در بلفست بود، پدر بزرگ من دیوار به دیوار زمین اونا زندگی میکرد. من توسط باب بیشاپ، استعداد یاب یونایتد در ایرلند شمالی کشف شدم و توسط جو آرمسترانگ به اولدترافورد آورده شدم."

اولین بازی برای یونایتد

"در سپتامبر 1963 در اولدترافورد برابر وست بروم بود - من تازه همون ماه می بود که قرارداد حرفه ای امضا کرده بودم. من از این مسئله (که قراره بازی کنم) تازه یک ساعت قبل بازی مطلع شدم. ما 1-0 برنده شدیم و دیوید سدلر Sadler، که هم اتاقی من بود زنندۀ تک گل بازی بود. جمعیت 54 هزار نفری بازی رو تماشا میکردن و روزی ویژه بود."

اولین گل
"من برای انجام دومین بازیم مجبور شدم تا کریسمس صبر کنم، بازی ای که برابر برنلی صورت گرفت. تیم ما در روز حراجی (قبل کریسمس) در Turf Moor شش بر یک شکست خورد و دو روز بعد من در بازی برگشت به بازی آورده شدم و (با گلزنی من) ما 5-1 پیروز شدیم. من یادم میاد که روزنامه های ورزشی بلفست عکسی از گل من رو منتشر کرده بودن، اقدامی که بسیار مایۀ مباهات خانواده م شده بود."

گل مورد علاقه

"من یک هت تریک برابر وست هام دارم که گل دومم گل زیبایی بود. بعد یک کرنر کوتاه، من به تو زدم، چند بازیکن رو جا گذاشتم. من تعادل نداشتم و یادم میاد که سعی میکردم از افتادن خودم جلوگیری کنم و در همون حال توپ رو با پای غیر تخصصی خودم زدم و توپ به داخل دروازه پرواز کرد."

مهمترین گل
"گلی بزرگتر از گل فینال جام اروپایی (لیگ قهرمانان سابق) نخواهد بود، گلی که من با خوش اقبالی برابر بنفیکا در ومبلی به ثمر رسوندم. ولی از نظر اهمیت، شاید گلم برابر رئال مادرید در نیمه نهایی همون سال مهمتر بود. من باز هم با پای چپم گل زنی کردم و ما اسپانیاییها رو در اولدترافورد 1-0 بردیم و با تساوی 3-3 در مادرید، گل من نهایتا باعث شد ما برندۀ تقابل باشیم."

هت تریک دوبل!
"من یک بار برابر نورثهمپتون 6 گل زدم، بازی که ما در کانتی گراند در یک بازی در اف ای کاپ 8-2 پیروز شدیم. چیزی که برای من بازی رو ویژه تر کرد این بود که اولین بازی من پس از محرومیت بود. برادر تونی بوک، کیم، در درون دروازه بود و من چند سال بعد او رو ملاقات کردم و او اون بازی رو به یاد من آورد. بیشترین گلی که من در یک فصل به ثمر رسوندم، 28 گل بود، فصلی که من بهترین گلزن لیگ دستۀ یک هم شدم."

جوایز شخصی
"جایزه ای که شاید برای من بیشتر از جوایز دیگه اهمیت داشت، انتخاب شدن به عنوان بهترین فوتبالیست اروپایی (توپ طلای سابق) در سال 1968 بود چرا که اون سالها بازیکنای بزرگ خیلی زیادی در فوتبال حضور داشتن. حتی سالها پس از این هم من هنوز دارم جوایز و جامهایی رو میبرم، در حالی که بیش از 30 سال از بازنشستگیم میگذره! که خیلی خوبه."

سرسختترین رقیب
"هر تیمی یک بازیکن ضربه زن (خشن و تکل زن) داره که شما باید مراقبش باشید، ما نابی استایلز رو داشتیم خودمون! از اون دست بازیکنایی که شما باید در سمت خودتون داشته باشید (نه سمت حریف!). هیچ کسی دوست نداشت جلوی لیدز بازی کنه، چون همه بازیکناشون این ویژگی رو داشتن و دفاع راستشون، پاول رینی Paul Reaney شاید بهترین مدافعی بود که من رودر روش بازی کردم."

 لحظۀ ویژه
"بزرگترین بازی که من درش بازی کردم، فینال جام اروپایی بود و چیزی که اون رو ویژه تر کرده بود این بود که درست 10 سال پس از سانحۀ مونیخ روی میداد. ما نه تنها از اون تراژدی غمبار کمر راست کردیم و برگشتیم، بلکه بزرگترین جام تاریخ باشگاه رو هم به ارمغان اوردیم." منبع

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حمید بکهام در تاریخ 1392/06/22 و 1:44 دقیقه ارسال شده است

ممنون شهاب جان...روحش شاد و یادش گرامی...شکلک
پاسخ : خواهش میکنم داش حمید شکلک
روحش شاد... روحش شاد...

این نظر توسط CAP VIDIC در تاریخ 1392/06/22 و 0:09 دقیقه ارسال شده است

خدا لعنت كنه مشروبات الكليو كه بزرگترين بازيكن دنيا رو از منچستر و جهان فوتبال گرفتشکلک مرسي اقا شهاب
پاسخ : خواهش میکنم عرفان جان... واقعا اگه الکل نبود، حالا حالا ها کسی جرأت نمی کرد بازیکنی رو با بست مقایسه کنه شکلک

این نظر توسط moein در تاریخ 1392/06/21 و 23:27 دقیقه ارسال شده است

best of the best مرسی شهاب جان
پاسخ : خواهش میکنم معین عزیز شکلک

این نظر توسط قاسم علي در تاریخ 1392/06/21 و 20:52 دقیقه ارسال شده است

عالي بود دادا
دمت گرم
واقعا ممنونم داش شهاب
پاسخ : خواهش میکنم داش قاسم علی گل شکلک

این نظر توسط Ho3ein_wazza در تاریخ 1392/06/21 و 20:29 دقیقه ارسال شده است

مرسي شهاب جانشکلک
بست يه دونه بوده
حالا حرف از بست و ٧ شد اين فصل ما ٧ نداريم نه؟؟؟؟؟
در رابطه با بست مي تونم به اين جمله اشاره كنم:
Maradona good pele better George BEST
پاسخ : خواهش میکنم حسین جان شکلک
بهترین شعار همین شعاره شکلک
نه والا 7 نداریم این فصل ببینیم تابستون بعد کی رو میخرن... یا شاید عدنان و زاها بپوشن شکلک

این نظر توسط سعيد در تاریخ 1392/06/21 و 20:03 دقیقه ارسال شده است

واقعا بست بودشکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : قاضی بُست شکلک
بست شکلک

این نظر توسط omidgh در تاریخ 1392/06/21 و 19:58 دقیقه ارسال شده است

جرج Best ....
پاسخ : بهترین شکلک

این نظر توسط شهاب غ در تاریخ 1392/06/21 و 18:36 دقیقه ارسال شده است

مرسی از داش حمید که این رویداد ویژه رو یادآوری کرد... خودش هم یک مقاله آماده کرده سر وقت جمعه شب میذاره مقالۀ فوق العاده ای هست... شکلک
پاسخ : سلام...مرسی شهاب جان...


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 115
  • آی پی دیروز : 564
  • بازدید امروز : 291
  • باردید دیروز : 2,467
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 291
  • بازدید ماه : 41,766
  • بازدید سال : 212,960
  • بازدید کلی : 3,838,125
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30