loading...
اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول
                                         
زینب بازدید : 531 یکشنبه 15 شهریور 1394 نظرات (3)

بعضی از هواداران فوتبال معتقدند از آن جایی که سِر آلکس فرگوسن ابداع کننده سبک و روشی خاصی از فوتبال نبوده، نمی توان نام او را به طور یکتا در کنار امثال رینوس میشل، کارل رپن و یا هربرت چپمن قرار داد. البته دیدگاه این دسته به طور کلی صحیح است اما از آن جا که تک بعدی و محدود است، به هیچ عنوان محلی از اعراب ندارد.برای یکتا شدن در عرصه مربی گری، لزوما شما نباید سبک و شیوه ای جدید را ابداع کنید و یا ادامه دهنده ویژه سبک و روشی خاص باشید. شما اگر سِر آلکس فرگوسن نیز باشید، به راحتی یکتا خواهید بود!! پیش از این در مطلبی به شکلی کاملا خلاصه و محدود از ارزش کار فرگوسن در مدیریت چند نسل از بازیکنان و انتقال مجموعه یونایتد به فوتبال مدرن سخن گفته بودم. البته این مسئله خود دریایی از مطالب و تحلیل های تخصصی گوناگون است که علی الحساب در این مجال نمی گنجد. با این حال یکی دیگر از مهم ترین دلایلی که سر آلکس را یکتا می کند، تربیت، پرورش و تبدیل کردن مجموعه ای از بازیکنان جوان سرکش و یاغی به فوتبالیست هایی تاریخ ساز است. او نه تنها جوانان را به فوتبالیست هایی کلاس جهانی تبدیل کرده بلکه آن ها را «انسان هایی» بهتر نیز کرده است.

دیشب وین رونی پنالتی اش مقابل سن مارینو را که تبدیل به گل کرد، نا خودآگاه در ذهنم فلش بک های گوناگونی رقم خورد. برای شروع به سال 2002 رفتم و دیدار حماسی اورتون مقابل آرسنال. دیداری که شروعِ حماسه سازی های نوجوان عجیب و غریبی بود که بعدها تبدیل به وین رونی شد. دقیقه 80 به جای توماژ رادزینسکی واردِ میدان شد و دقیقه 90 با ضربه ای منحصر به فرد دروازه دیوید سیمن را گشود تا تیمش 2-1 بازی را مقابل آرسنال پیروز شود. فردایِ آن روز غوغای همیشگی رسانه های پر سر و صدا شروع شده بود که مثلا:" پدیده ای جدید ظهور کرد." فلش بک بعدی متعلق به ددلاین دی سال 2004 بود. پس از اینکه یکی از کودکان هواداران یونایتد چند روز پیش از ددلاین دی در ورزشگاه با دست نوشته ای از فرگوسن درخواست کرده بود وین رونی را بخرد، سر آلکس سرانجام در ددلاین دی کارِ خود را کرد و وین رونی به یونایتد پیوست. معارفه در الدترافورد با حضور همان کودک هوادار رونی برگزار شد. معارفه ای که کمتر کسی فکر می کرد، مهاجمی تاریخ ساز را در آینده معرفی کند.

 

 

روزها که می گذشت استعداد خالصِ وین رونی بیش از پیش در الدترافورد نمایان می شد اما این تنها بعدِ ماجرا نبود. این استعداد بالا، مجموعه ای از یاغری گری ها و مسئولیت ناپذیری ها را نیز به همراه داشت. بازیکنی غیر قابل تحمل از لحاظ رفتاری، مسئولیت ناپذیر و به شدت مغرور. تک روی های زیاد حین بازی، بازی خشن غیر مسئولانه و روحیه ای پرخاشگرانه. در بازه های زمانی گوناگون رونی بارها و بارها با سر آلکس درگیری پیدا کرد. درگیری هایی که بعضا حتی به درگیری لفظی نیز تبدیل می شد. با این حال سیاست سر آلکس همواره همانی بود که در یکی از کنفرانس های خبری اش در پاسخ یکی از خبرنگاران گفت:" وین رونی را تبدیل به مردی تاریخ ساز خواهم کرد." اگر طرفدار قدیمی یونایتد و حتی طرفدار قدیمی فوتبال باشید، به خوبی می توانید روزهایی را به یاد بیاورید که روزنامه های انگلیسی تیتر می زدند:" از این رونیِ سرکش چیزی در نخواهد آمد." با این حال سیاستِ سر آلکس واضح، روشن و مشخص بود.

تغییرات در رفتار، سبکِ بازی و مسئولیت پذیری رونی رفته رفته بروز کرد. 2 فصل اول که سپری شد، آثار پختگی در وین نمایان شد. در مستطیل سبز مسئولانه تر رفتار می کرد و خارج از مسطیل نیز کاملا حرف گوش کن شده بود. مدیریت سر آلکس، استادانه و هنرمندانه بود. وین رونی بد دهن، سر کش و یاغی اکنون تبدیل به بازیکنی رام در زمین مسابقه شده بود. بازیکنی مسئولیت پذیر که رفته رفته تبدیل به یکی از ستون های تیم می شد.

دیشب پنالتی مقابل سن مارینو نه تنها برای وین رونی به عنوان کاپیتان منچستر یونایتد و کاپیتان تیم ملی انگلیس، بلکه برای بسیاری از هوادران فوتبال معانی زیادی داشت. وین رونی تبدیل به بهترین گلزن تاریخ انگلیس شد. با رکوردِ فردی افسانه ای برابر شد و اکنون کاپیتان یونایتد و تیم ملی انگلیس هم محسوب می شود. 2 فرزند دارد و هر روز تصاویرش در کنار خانواده اش در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. روزی نیست که همسرش پستی عاشقانه از وی در کنار فرزندانش منتشر نکند. همان جوانی که تا چند سال پیش همه او را به بد دهنی، یاغی گری و رفتار غیرمسئولانه می شناختند. هر چند حتی در سالِ آخر حضور سِر آلکس نیز شبهه اختلاف نظرهایی غیر علنی میان این 2 شکل گرفت، اما رونی خود به خوبی می داند بعید بود در این کره خاکی، زیر نظر فردی به جز سِر آلکس فرگوسن به جایگاه رفیع حال حاضرش دست پیدا کند. بازیکنی که دیشب به عنوان کاپیتان یونایتد و تیم ملی انگلیس رکوردار گلزنی در تاریخ این کشور شد و اکنون الگوی بسیاری از جوانان علاقه مند به فوتبال در انگلیس محسوب می شود، تا همین چند سال پیش به بد دهنی، رفتار غیر مسئولانه و پرخاشگری اش شناخته می شد. سر آلکس فرگوسن برای چنین مواردی، در حرفه اش یکتا و بی همتا است...

 

 

منبع : طرفداری

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط xaniar در تاریخ 1394/06/17 و 13:37 دقیقه ارسال شده است

سلامشکلکشکلکشکلک
دو تا پست فرستادم انتشار کنید لطفا، ممنونشکلک
پاسخ : سلام..
بسیار سپاس شکلک

این نظر توسط xaniar در تاریخ 1394/06/16 و 14:45 دقیقه ارسال شده است

این آية الكرسي کار خودشو کرد :| زد کریک رو مصدوم نمود :|
دفعه ی قبل هم که آیه الکرسی رو جماعتا خواستار شدم اشتایگر مصدوم شد:|
کم کم ایمانمو دارم از دست میدم :| شکلکشکلکشکلک
....
432666شکلکشکلکشکلک
پاسخ : عجججججججب شکلکشکلک

-----
شکلکشکلک

شکلکشکلکشکلک

این نظر توسط xaniar در تاریخ 1394/06/16 و 12:49 دقیقه ارسال شده است

سلام برهمگیشکلک
ممنونشکلک
من رونی سابق که شرور بود رو خیلی دوست داشتمشکلک خیلی غیرقابل پیش بینی تر بود و هر لحظه ممکن بود یه کاری بکنه، الآن بیشتر داره نقش یه رهبر رو ایفا میکنه و بیشتر مواظب بازیکنای اطرافشه، همیشه میگفتن رونی رو باید به نوک خط حمله منتقل کنن الآن که رفته نوک خط حمله میگنه باید بیاد عقبتر:|
اینو کارشناسا و بیشتر هوادارا میگن :| شایدم حق داشته باشن چون یه مهاجم نوک باید بی اندازه بی رحم و خودخواه باشه تا بتونه گلهای بیشماری بزنه تو خصلتی که رونیه فعلی اونو نداره و بیشتر در فکر بازیسازیه شاید بخاطر همین بهتره که بیاد تو پست 10.
پاسخ : سلام
خواهش می کنم..

رونی شروور شکلک

اخه اغلب بازیکنا جوونن.. رونی سابقه خوبی تو منچسترداره

دقیقا منم همین عقیده رو دارم و وقتی بازی رو می بینم فکر می کنم حواسش به سایرین هم هست و می خواد بقیه رو بیشتر هدایت کنه..

که خب .. ممکنه ازش خواسته شده باشه بیشتر اینطور باشه .. هر چی باشه انتظارات ازش زیاده.
------


آقا حمید ... شما نظرتون چیه ؟؟ شکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3033
  • کل نظرات : 28680
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 195
  • آی پی امروز : 122
  • آی پی دیروز : 564
  • بازدید امروز : 353
  • باردید دیروز : 2,467
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 353
  • بازدید ماه : 41,828
  • بازدید سال : 213,022
  • بازدید کلی : 3,838,187
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    امکانات مختلف
    -
    -
    تقویم می
    May
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 31
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30