اخبار منچستر یونایتد
بازیها و جدول

مدیریت بازدید : 717 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)

به جهنم خوش آمدید! جایی که حتی پلیس هم از شما متنفر است!

express.co.uk

پیش مقدمه ای برای بازی فرداشب منچستریونایتد در خاک ترکیه، گری پالیستر، برایان رابسون و سرالکس فرگوسن از خاطرات دیدارشان در سال 1993 با گالاتاسرای در خاک ترکیه می گویند:

گری پالیستر

بسیار فضای وحشتناکی بود – من در تمام طول عمرم هیچ فضایی شبیه اون رو تجربه نکردم.

همه چیز از بازی رفت در اولدترافورد شروع شد.

نزدیکیهای آخر بازی دو هوادار با یک پرچم به داخل زمین پریدند.

پیتر اشمایکل یکی از اونها رو گرفت به سمت خارج زمین راهنماییشون کرد. چند دقیقه بعد از جایگاه تماشاگرا شروع به پرتاب اشیا به سمت پیر کردند.

ترکیه به هوادارا اجازه داده بود که در استانبول به فضای جایی که هواپیمای ما فرود اومده بود بیان و از ما با بنر های "به جهنم خوش آمدید" استقبال شد. در کمترین توصیف میشه گفت وحشتناک بود.

یادم می آد که در این مکان زیبا در تنگۀ بوسفور (تنگه ای در ترکیه که بخش اروپایی ترکیه را از بخش آسیایی آن مجزا می کند) مانده بودیم جایی بود که شبیه قصر بود و یک تالار بسیار بزرگ و زیبا داشت. من آخرین بازیکنی بودم که از اتوبوس پیاده شدم و پیراهنم در دستم بود و تقریبا 30 یاردی از بقیه بچه ها که برای معرفی به ورودی می رفتند عقبتر بودم.

یکی از پیشخدمتهای هتل جلوی در ایستاده بود، من به او لبخند زدم و او در جواب انگشتش رو جلوی گلوش کشید (به علامت پخ پخ)، و من همینجوری که داخل هتل می رفتم فکر می کردم که حتی تو هتل محل استراحتمون هم امنیت جونی نخواهیم داشت! کل زمان اقامت در هتل وحشتناک ومرعوب بود. پیتر تا نصف شب تماسهای تلفنی به اتاقش داشت. من قبل شروع بازی در یک تست آمادگی رد شدم و کنار مارک هیوز از جایگاه بازی رو تماشا کردم و حتی از اون جا هم حس امنیت نداشتیم.

ما دو ساعت قبل شروع بازی به داخل زمین رفتیم و سر و صدای جمعیت انقدر زیاد بود که انگار نه انگار دو ساعت تا شروع بازی مونده.

همه شون بالا و پایین می پریدند و داد و فریاد می کردن و آواز می خوندن. فضای اعجاب انگیزی بود. اون زمان هم ما از نظر اروپایی خیلی تیم باتجربه ای نبودیم. ما جام در جام اروپا در سال 1991 رو برده بودیم ولی این بای اولین بازی خارج از خانۀ ما در لیگ قهرمانان محسوب می شد. ما بازی رفت رو در الودترافورد 3-3 کرده بودیم و در کل با یک تساو بدون گل در استانبول حذف شدیم.

در واقع در استانبول هم لی شارپ گلزنی کرد و تصاویر آهستۀ تلویزیونی هم نشون میداد که گل درست بوده، ولی گل آفساید گرفته شد و مردود اعلام شد.

اریک کانتونا در اون بازی پس از سوت پایان بازی به دلیل اعتراض به داور اخراج شد و یک پلیس هم به اریک ضربه ای زد. برایان رابسون سعی کرد از اریک حفاظت کنه که یک ضربه شلاق هم او از نیروهای ضد شورش دریافت کرد.  و در آخر هم حملات به پنجرۀ اتوبوس تیم ما.

برایان رابسون

استانبول یکی از وحشتناکترین مکانهایی بود که من تجربه کردم. فضای اونجا باور نکردنیه. هوادارا اینجور نیست که مثل بقیه جاها زود بیان به ورزشگاه، اونها زود میان و بدون وقفه کل روز رو خیلی جدی آواز و شعار می خونن.

هر کاری که از دستشون بر بیاد برای بر هم زدن آرامش شما می کنن – بیرون هتل شما آواز می خونن تا شما رو تموم شب بیدار نگه دارن، برچسبهای پرچمشون رو روی اتوبوس شما می چسبونن، و وقتی که پا به داخل زمین ورزشگاه می ذارید، اولین صدای بلند ناگهانی دسته جمعی که می شنوید اینه: "به جهنم خوش آمدید"

بازی خیلی وحشتناکی بود.

گالاتاسرای کاملا دفاعی بازی می کرد و از هر حقه و کلکی که فکرش را بکنید برای حفظ نتیجه 0-0 استفاده می کردن. توپ جمع کنها به جای اینکه توپ رو به شما برسونن، توپها رو شوت می کردن تا نتونید بهشون برسید. و بازی پر بود از خطاهای ریز و جزئی برای اتلاف وقت.

اریک کانتونا آخر طاقت نیاورد و (بعد بازی) به سمت بعضی افرادی که توپها رو شوت می کردن توپید.

و در نتیجه بعد سوت پایان بازی داور اریک رو اخراج کرد و اریک هم حسابی از کوره در رفت. من سعی کردم از او مراقبت کنم و اون رو از تونل عبور بدم تا زمین رو ترک کنیم. وقتی به بالای پله ها رسیدیم، پلیسی که ما رو مشایعت می کرد یک ضربه از کینه به پشت سر اریک کوبید. این حرکت موجب بللبشو در تونل و فضای رختکن (توسط بازیکنای ما) شد. در کل سفر پرماجرایی بود!

Eric Cantona-Manchester United-Galatasaray cropped

سر الکس فرگوسن

من انتظار ندارم که هیچ کدوم از هوادارای ما بنر "به جهنم خوش آمدید" رو که موقع فرود ما به استانبول نصب شده بود فراموش کرده باشن.

میزبانی در داخل استادیوم هم به همون اندازه شدید بود. من یادم میاد که اریک یک کارت قرمز گرفت و برایان رابسون نیز یک ضربۀ باتون از پلیس در لحظات آشوب پس از بازی دریافت کرد.

با یک داوری احمقانه آشوب به پا شده بود – داور سوئیسی اون بازی بعد اون شب برای کل عمرش توسط یوفا از داوری محروم شد.

ارسال نظر برای این مطلب

• بازدید سال : 212,885
  • بازدید کلی : 3,838,050
  • کدهای اختصاصی

Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.